اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های مجازی است که بسیاری از مردم از آن استفاده می کنند. این شبکه مجازی با هدف ارتقاء سطح کیفیت خود و افزایش رضایت مخاطبان چندوقت یکبار آپدیت های جدیدی را ارائه می دهد. در جدیدترین آپدیت اینستاگرام قابلیتی به نام “ریلز” اضافه شده است که به دلیل داغی این بحث هنوز بسیاری از آن اطلاعی ندارند. در ادامه قصد داریم قابلیت ریلز را به طور کامل به شما معرفی کنیم. برای افزایش فالوور می توانید از پنل افزایش فالوور اینستاگرام گیلاس فالوور با خیالی راحت استفاده کنید

در ادامه همراه ما باشید:

معرفی قابلیت ریلز اینستاگرام

گفته می شود اصلی ترین دلیل افزوده شدن قابلیت ریلز, رقابت اینستاگرام با شبکه مجازی دیگری به نام تیک تاک است. گزارش هایی از جاسوسی اطلاعات خصوصی کاربران شرکت تیک تاک پخش شده است, بنابراین بسیاری از کشورها استفاده از این شبکه را ممنوع اعلام کرده و آن را فیلتر کرده اند.

درنتیجه اینستاگرام برای رقابت با این شبکه به میدان آمد و در آپدیت جدید خود از قابلیت ریلز رونمایی کرد.

ریلز چه کاری می کند؟

ریلز نیز مانند استوری شامل ویدیوهای 15 ثانیه ای است و به طور کلی شباهات های بسیاری با استوری دارد. اما دارای تفاوت هایی نیز هستند.

  • تفاوتی که قابلیت ریلز با استوری دارد آن است که قابلیت افزودن ابزارهای بیشتری نسبت به استوری وجود دارد.
  • ریلز می تواند در قسمت اکسپلور به نمایش در بیاید. همانطور که قبلا هم گفته ایم این کار باعث افزایش ویو اینستاگرام شما خواهد شد.
  • برخلاف استوری قابلیت پست شدن دارد.
  • استوری بعد از 24 ساعت حذف می شود, ولی ریلز مانند IGTV دارای تب جداگانه ای است و می تواند برای همیشه در صفحه پروفایل شما باقی بماند.

قابلیت ریلز دارای چه امکاناتی است؟

ریلز 4 قابلیت برای ما به نمایش درمیاورد که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:

موزیک در اینستاگرام

موزیک گذاشتن بر روی یک ویدیو, یکی از پرطرفدارترین فعالیت های اینستاگرامی است. اینستاگرام با قرار دادن آیکون موزیک در قابلیت ریلز به شما این امکان را می دهد که یک آهنگ از قسمت آرشیو اینستاگرام انتخاب کنید و بر روی ویدیوی خود بگذارید.

همانند استوری می توانید هر قسمت از آهنگ را که خوشتان آمد, انتخاب کنید و همراه با متن آهنگ  به نمایش بیاورید.

سرعت در اینستاگرام

قابلیت ریلز به شما این امکان را می دهد که سرعت ویدیوهای خود را تنظیم کنید. البته باید توجه داشته باشید که سرعتی که انتخاب می کنید باید متناسب با زمان ویدیوی شما باشد.

فیلترها در اینستاگرام

سومین قابلیتی که ریلز ارائه می دهد افکت ها و فیلترهایی است که می توانید بر روی ویدیوها بگذارید. این افکت ها با افکت های استوری شباهت زیادی دارد و می توانید افکت های به اشتراک گذاری شده توسط دیگران را ذخیره کنید.

تایمر در اینستاگرام

در آخرین اقداماتی که ریلز انجام می دهد آن است که شما با تنظیم تایمر می توانید در زمان مشخصی ویدیو بگیرید. با قرار دادن تنظیمات بر روی تایم مورد نظر, ریلز پس از شمارش معکوس شروع به فیلمبرداری می کند. درنتیجه شما فرصت کافی برای قرار گرفتن در مکان مناسب را دارید.

برای برخی از کاربران مورد پنجمی نیز وجود دارد که هنوز برای بسیاری نمایش داده نشده است.

چرا قابلیت ریلز برای من نمایش داده نمی شود؟

اینستاگرام امکانات مختلف خود را به مرور به همه کاربران نمایش می دهد. طبق روال همیشگی اینستاگرام ابتدا امکانات برای برخی از کاربران که به صورت رندم که توسط این شرکت انتخاب می شوند, نمایش داده می شود و سپس به مرور برای باقی کاربران نیز با ارائه آپدیت هایی به نمایش در خواهد آمد. هم اکنون که این مقاله را برای شما عزیزان نوشته ایم قابلیت ریلز برای تعداد محدودی از اکانت های ایرانی به نمایش درآمده است. به زودی برای تمامی کاربران این قابلیت قابل نمایش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: برای خرید لایک اینستاگرام ارزان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.