یادگیری کاربرد هشتگ ها در اینستاگرام یکی از جالب‌ترین و کارآمدترین امکانات موجود در اینستاگرام را دراختیارتان قرار می دهد که می‌تواند کسب‌وکار شما را متحول کند. هشتگ ها نوعی سرویس‌های رایگان برای شناخته شدن بیشتر و دیده شدن پست‌ها و استوری ها در پلتفرم پرمخاطب و محبوب اینستاگرام هستند.

درضمن به دسته‌بندی پست‌ها کمک می‌کنند. دسترسی به این قابلیت نیاز به فالو کردن پیج خاصی ندارد بلکه تنها با سرچ کردن ساده می‌توانید به خواسته خود دست پیدا کنید. هشتگ ها در اینستاگرام ابزارهای ساده‌ای هستند برای اینکه پیام محتوای تان را به گوش مخاطب برسانید.

 چگونه هشتگ بسازیم؟

برای هشتگ نویسی مهارت ویژه‌ای لازم نیست تنها باید همان مربع معروف #pound sign را بگذارید و در ادامه عبارت یا کلمه مورد نظرتان را اضافه کنید. البته باید در نظر داشته باشید که مربع و کلمه یا عبارت موردنظر فاصله‌ای با هم نداشته باشند.

 کاربرد هشتگ ها در اینستاگرام چیست؟

برجسته‌ترین کاربرد هشتگ ها در اینستاگرام در سه دسته بندی زیر قرار می‌گیرد:

* با قرار دادن هشتگ ها در پایین پست‌های شما علاوه ‌بر افزایش ویو اینستاگرام محتوای اختصاصی شما دسته‌بندی شده و در رده‌بندی خاصی قرار می‌گیرد.

*الگوریتم‌های اینستاگرام از طریق هشتگ ها ساده‌تر نوع محتوای تولیدی شما را تشخیص می‌دهند.

*با این روش به ‌ظاهر ساده کاربران با جستجو کردن یک هشتگ خاص به ‌سرعت به محتوای مورد نظرشان دست پیدا می‌کنند.

هنگامی‌که برای پست‌ها هشتگ قرار می‌دهید هم خودتان و هم مخاطبانتان به‌راحتی می‌توانید محتوای موردنظر را پیدا کنید. درضمن هوش مصنوعی اینستاگرام نوع محتوا را به ‌سرعت شناسایی کرده و به بالا آمدن و دیده شدنش کمک می‌کند.

از همه مهم‌تر این‌که محتوای تولیدی شما قالب‌بندی پیدا کرده و نظم می‌گیرد. به‌عنوان نمونه اگر پیج آشپزی دارید می‌توانید با تعدادی هشتگ‌های مناسب مانند # غذاهای_سنتی #پیش‌غذا #خورشت #دسر و ….. مخاطبان بیشتری را به پیج آموزشی خود جلب کنید و آن‌ها را به علایقشان در مورد مشاهده آموزش‌های آشپزی برسانید.

 انواع هشتگ در اینستاگرام

هشتگ برند: این هشتگ از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین انواع هشتگ است و همان‌طور که از نامش برمی‌آید برای شناخته شدن برندها به کار می‌رود اگر در اینستاگرام محصولات تولیدی برند خاصی را می‌فروشید یا این‌که پیج کاری برای تولیدات شخصی تان دارید می‌توانید هشتگ مناسبی برای برندتان ایجاد کنید. البته این را در نظر داشته باشید که این هشتگ باید حاوی نام برند ‌باشد و در تمام پست‌ها هم لحاظ شود.هر چه هشتگ برندتان ساده‌تر و خاص‌تر باشد بیشتر در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود.

هشتگ توضیح: این سبک از هشتگ ها با محتوای پست در ارتباط هستند. به‌ عنوان نمونه اگر پستی درمورد آثار تاریخی می‌گذارید می‌توانید هشتگ #آثار_ تاریخی را در توضیح این محتوا به ‌عنوان هشتگ قرار دهید.

هشتگ کمپین: هشتگ کمپین هم همان‌طور که از نامش پیداست در مورد رویدادهای ویژه و همایش‌ها استفاده می‌شود. معمولاً این نوع هشتگ ها در بازه‌های زمانی خاصی ترند می‌شوند و خیلی میان مخاطبان دست‌به‌دست می‌گردند اما پس‌ از گذشت آن دوره زمانی کمتر کسی از آن استفاده می‌کند. هشتگ کمپین می‌تواند برای هر نوع رویداد به کار رود انواع مسابقات اینستاگرامی، پست‌های حمایتی اعتراضی، فستیوال‌ها یا ترند کردن موضوع خاص اجتماعی و…

شادوبن اینستاگرام چیست؟

هنگامی که از قوانین هشتگ گذاری در پست هایتان پیروی نکنید و هشتگ های نامناسب و غیر مرتبط به کار ببرید اینستاگرام به نوعی شما را جریمه کرده و پست های پیج تان را در هشتگها نمایش نمی دهد. به این اتفاق عدم نمایش پست در یک هشتگ یا شادوبن گفته می شود.

تاپ هشتگها

حتما در طول دوران کاربری تان از اینستاگرام متوجه شده اید که برخی هشتگ ها به شدت در فضای این شبکه اجتماعی استفاده می شود و پست های زیادی در ارتباط با آنها وجود دارد. تاپ هشتگ ها با هشتگ های ترند تفاوت دارند. از این رو یک هشتگ ترند لزوما در دسته بندی هشتگ های تاپ قرار نمی گیرد.

در حقیقت هنگامی که یک هشتگ خاص ترند می شود یعنی در فضای اینستاگرام بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از سوی دیگر ممکن است هشتگ ترند دیگری هم وجود داشته باشد که تعداد بارهای بسیار بیشتری استفاده شده و جزء تاپ هشتگ ها قرار بگیرد. از آنجایی که کاربرد هشتگ ها در اینستاگرام بسیار اهمیت دارد انواعی از تاپ پست ها هم در این فضا مطرح هستند که به عنوان پست هایی با بیشترین لایک در اینستاگرام شناخته می شوند. برای قرار گرفتن در زمره تاپ پست ها راهکارهای زیادی وجود دارد و یکی از آنها کاربرد هشتگ مناسب و مرتبط است.