قطعاً شما هم به این گفته را تایید می‌کنید که ما انسان‌ها خیلی از مواقع به‌خاطر جو حاکم بر جامعه و یا شرایط محیطی در واقعیت مسائل سردرگم می‌شویم. شفاف‌تر بگوییم ارتباط این مساله به موضوع این نوشتار فضای حاکم بر این روزهای اینستاگرام است.

اینستاگرام اولین‌بار به‌عنوان پلتفرمی برای سرگرمی و ارتباط آدم‌ها با هم شکل گرفت اما مدتی بعد اهداف دیگری مانند جذب فالوور اینستاگرام، درآمدزایی از اینستاگرام یا معروفیت در اینستاگرام بر سر زبان‌ها افتاد.

هنگامی‌که از اینستاگرام به‌عنوان شبکه اجتماعی یاد می‌کنیم منظور جامعه‌ای از آدم‌هاست که هرکدام با انگیزه‌ای به این فضا ملحق شده اند. اما گاهی کاربرانی که در این پلتفرم فعالیت دارند با ابزارهایی مانند ربات فالو-آنفالو و یا جذب فالوور فیک سعی در ایجاد ارتباط با مخاطبان خود دارند. غافل از این‌که اینستاگرام درعین مجازی بودن جامعه ای واقعی از انسان‌هاست نه فضایی با ارتباطات مصنوعی.

 چرا فالوورهای فیک سودی برای پیج تان ندارد؟

هنگامی‌که از روش‌های غیراصولی خرید فالوور اینستاگرام استفاده می‌کنید تنها یک سری اکانتهای کاربری غیرواقعی به دست می‌آورید که هیچ هویتی ندارند و هیچ واکنشی به محتوای تولیدی شما نخواهند داشت. پیش از این‌که در اینستاگرام در فکر جمع کردن فالوور های فیک باشید باید بر این تمرکز کنید که چطور می‌توانید بر مخاطبان حقیقی تاثیر بگذارید.

 روش‌های جذب فالوور اینستاگرام

برای ‌اینکه فالوور های ارگانیک و حقیقی داشته باشید راه‌های گوناگونی وجود دارد که اگر کاربر فعال اینستاگرام باشید احتمالاً از اغلب آن‌ها باخبر هستید. این‌که محتوای با کیفیتی تولید کنید و در ساعت‌های پیک بازدید آنها را انتشار دهید از جمله این نکات هستند. اما در این ‌میان ترفندهای ریز و درشت دیگری هم وجود دارد که اصول اولیه جذب فالوور اینستاگرام محسوب می شوند.

روش‌های طبیعی جذب فالوور

همان‌طور که اشاره کردیم اینستاگرام اجتماعی از آدم‌هاست و هدف ما در این شبکه تنها اضافه کردن فالوور نیست بلکه باید با روش‌های مختلف آدم‌ها را مجاب کنیم که در فعالیت خاصی که داریم با ما همراهی کنند. حتما متوجه شده‌اید که در چند سال گذشته اینفلوئنسرهای زیادی به دنیای اینستاگرام معرفی شده اند. اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که دلیل محبوبیت چنین افرادی به‌اشتراک‌گذاری داستان صادقانه زندگی‌شان همراه با کوچکترین جزئیات برای مخاطبانی است که آن‌ها را دنبال می‌کنند.

کاربرد رباتهای اینستاگرامی

استفاده از نرم افزارها یا سرویسهای رباتیک که در اینستاگرام گشت و گزار می کنند و افرادی را به طور تصادفی فالو می کنند تا مدتها بسیار رواج پیدا کرده بود. خوشبختانه با رشد بیشتر الگوریتم های اینستاگرام و افزایش سخت گیری ها این روزها کاربرد چندانی ندارد.

این روزها اگر از این شگردها استفاده کنید اینستاگرام شما را شناسایی کرده و جریمه هایی برای پیج تان در نظر گرفته می شود. این رباتها ممکن است در کوتاه مدت ظاهر جالبی به بخش Follower پیج تان بدهد اما مخاطبان وفاداری بدست نمی آورید.

این قضیه بعد از توقف فعالیت ربات با ریزش شدید فالوورها کاملا مشهود خواهد بود. پس بهتر است از ابتدا وارد این بازی های بی اثر نشوید.

تبلیغات مستقیم یا بازاریابی محتوایی

همانطور که گفتیم اینستاگرام اجتماعی از آدم هاست. اینستاگرام به گونه ای طراحی شده که با کمک هوش مصنوعی میزان تعامل شما با فالوورها را با کمترین میزان خطا تشخیص می دهد و این قابلیت هم روز به روز قوی تر می شود.  پس به این نتیجه می رسیم که تاکنون برداشت اشتباهی از واژه فالوور داشته ایم! هدف ما جذب آدم ها به عنوان دنبال کننده است نه ظاهرا تعداد فالوورها.

با این اوصاف باید با تولید محتوای صادقانه و حرفه ای آدم ها را برای همراهی با خودمان مجاب کنیم. از اینجای کار متوجه می شویم که باید رویکرد جدیدی داشته باشیم و از روش های اصطلاحا ارگانیک برای برقراری تعامل بیشتر و جذب فالوور اینستاگرام بهره ببریم.

بنابراین اگر به دنبال جذب مخاطب واقعی هستید باید از شیوه های غیرمستقیم تبلیغات کمک بگیرید. روش های خلاقانه بسیاری وجود دارد که به شما در این مسیر کمک میکند. توجه داشته باشید که حتی اگر تعداد کمی فالوور واقعی دارید این افراد بیزینس شما را می شناسند و به محتواهای ارسالی شما واکنش نشان می دهند. به طور کلی حواسشان به مطالب پیج هست.

دنبال کننده واقعی کسی است که هیجانات و ذهنش با محتوای صفحه ای که دنبال می کند درگیر شده باشد.