در چند سال اخیر با پدید آمدن شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام مفهوم بازاریابی و فروش و شیوه پیگیری آن دچار تغییرات شگرفی شده ‌است. حالا تنها با اتکا به فروش سنتی و محلی نمی‌توان به موفقیت‌های خیلی بزرگ رسید و لازم است جایگاه کسب‌وکارتان را در کنار رقبای فضای مجازی حفظ کنید. با وجود این‌که شبکه‌های مجازی مختلفی مانند تلگرام، فیس‌بوک و توئیتر در بحث بازاریابی کسب‌وکارها مورد توجه قرار دارند، اما در تمام نقاط دنیا اینستاگرام مهم‌ترین رسانه برای تبلیغات کسب‌وکارها به شمار می‌رود.

شاید مهم‌ترین دلایلش به دسترسی آسان، جذابیت‌های بصری، بدون هزینه بودن و داشتن بالاترین تعداد مخاطب در میان شبکه های اجتماعی وابسته باشد. به دلیل استقبال شدید کاربران از اینستاگرام که روزبه‌روز هم در حال افزایش است، بیشترین بازدهی را برای بالا بردن فروش کسب‌وکارها به‌همراه داشته ‌است. از سوی دیگر امکان تعامل نزدیک با مشتریان و پیدا کردن سریع مخاطبان هدف کسب‌وکار و انتقال پیام‌های تبلیغاتی از مزایای دیگر فعالیت در اینستاگرام است.

موثرترین روش های فروش در اینستاگرام

برای این‌که در بازار رقابت شدید بیزینس‌ها در اینستاگرام عملکرد مناسبی داشته باشید لازم است یک سری اصول بازاریابی در این شبکه را بیاموزید.

به ‌اشتراک‌گذاری لینک وب‌سایت: اگر کسب‌وکار شما حرفه‌ای باشد قطعا استراتژی‌های خاصی برای آن تعریف کرده‌اید و وب‌سایتی دارید که به کسب‌وکارتان اعتبار می‌بخشد. هنگامی‌که از اینستاگرام برای معرفی کسب‌وکار بهره می‌برید، باید سایر بسترهای فروش را با مشتریان به اشتراک بگذارید. لینک وب‌سایت را در بخش BIO قرار دهید.

با این کار نه‌تنها بازدید سایت را بالا می‌برید بلکه مشتریان را به فضایی می‌کشانید که با تمرکز بیشتر روی خرید کالا و خدمات شما زمان بگذارند. درضمن می‌توانید با کمک قابلیت “پست لینک” در پست‌های خود مشتریان را به‌طور مستقیم به هر صفحه دلخواه از وب‌سایت مرتبط کنید و از این طریق فروش تان را افزایش دهید. لینک دادن کاربران وبسایت به پیج اینستاگرام هم یکی از کارهایی است که برای افزایش فالوور بسیار موثر است.

افزایش تعداد فالوورها کنجکاوی کاربران اینستاگرام را برای دنبال کردن پیج کاری شما بر می انگیزد. در ابتدای کار می توانید با راهکارهای خرید فالوور اینستاگرام اعتبار مناسبی ایجاد کنید. و در ادامه می توانید با خرید ویو اینستاگرام این اعتبار را بیشتر کنید. اما در ادامه فعالیت باید با تولید محتوای اصولی و مرتبط فالوورهای علاقه مند به حوزه کسب و کارتان را پیدا کنید.

پیجی با ظاهر حرفه‌ای بسازید: خیلی از کسب‌وکارها باوجود این‌که فعالیت‌های زیادی برای بازاریابی شان انجام می‌دهند اما از اقدامات پیش‌پاافتاده ای مانند مرتب کردن ظاهر پیج کاری غافل می‌شوند. پیج شما به نوعی هویت برندتان را به تصویر می‌کشد. بنابراین باید هویت مشخصی داشته باشد و مخاطبان به محض مشاهده پست‌ها و استوری های پیج ویژگی‌های برندتان را به‌خاطر بیاورند.

بهتر است برای متمایز شدن برند نوعی پیام تجاری ثابت داشته باشید. بخش مهمی از هدف حضور شما در اینستاگرام به انتقال همین پیام‌های کوتاه مربوط می‌شود.

 کپشن تاثیرگذار بنویسید: حتما برای شما هم پیش‌آمده که به مغازه‌ای وارد شده‌اید اما به دلیل این‌که فروشنده برخورد مناسبی نشان نداده یا تمایلی به معرفی کالا نداشته، از خرید منصرف شده‌اید. اینستاگرام هم به نوعی شرایط همان مغازه را دارد که شما در نقش فروشنده آن هستید.

برای این‌که مشتریان را به خرید ترغیب کرده یا آن‌ها را متقاعد کنید که همان محصولاتی را ارائه می دهید که آن‌ها نیاز دارند، باید اطلاعات کامل و مؤثری درمورد محصولات در کپشن بگنجانید. شما در موقعیت فراهم ‌شده در کپشن به اندازه‌ای 2200  کاراکتر برای معرفی کردن کالا و خدماتتان فرصت دارید.

اعتمادسازی برای مشتریان: مشتریان در اینستاگرام شما را از نزدیک نمی‌بینند بنابراین طبیعی است که دیرتر به پیج تان اعتماد کنند. درضمن آن‌ها فرصت‌های زیادی برای خرید از انواع فروشگاه‌های اینستاگرامی دارند، پس چرا باید از شما خرید کنند؟ اینجاست که باید از قابلیت‌های محتوای ویدئویی کمک بگیرید. محتوای ویدئویی این روزها طرفداران بیشتری دارد و افراد ترجیح می‌دهند فیلم ببینند تا اینکه متنی طولانی را بخوانند.

از سوی دیگر شما به کمک ویدئو راحت‌تر می‌توانید پیامتان را به مشتریان برسانید. درضمن با ویدئو می‌توانید محصولات را به‌طور کامل توصیف کرده و احساس نیاز را در مشتری برانگیزید. تولید محتوای ویدئویی از مؤثرترین روش‌های فروش در اینستاگرام است.

استوری رضایت مشتریان: این مورد مناسب‌ترین کاری است که می‌توانید برای اعتمادسازی افراد تازه‌وارد به پیج تان انجام دهید. این شیوه به آن‌ها کمک می‌کند راحت‌تر برای خرید اعتماد کرده و تصمیم گیری کنند