این روزها خیلی از افراد به‌دنبال یافتن راز موفقیت کسب‌وکارهای بزرگ و یا بلاگرها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی هستند و رویای راه اندازی کارهایی شبیه به مشاغل پردرآمد اینستاگرام را در سر می پرورانند. به تبع آن افراد زیادی با فعالیت‌های گوناگون دست‌به‌کار شدند و پیج‌هایی با زمینه‌های مختلف و اهداف خاص راه‌اندازی کردند اما تنها تعداد محدودی از این افراد موفق می شوند به درآمد مناسب برسند.

کسب و کارهای پررونق اینستاگرام تصادفی شکل نگرفته‌اند بلکه پشت پست های جذاب و قابل‌توجه آن‌ها تیم حرفه‌ای و هدفمند پنهان‌شده است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند. حتی وقتی پیج به‌ظاهر ساده‌ای توانسته تعداد زیادی مخاطب را در مدت کوتاه یا طولانی به خود جلب کند، باید بدانید که پشت آن استراتژی‌های دقیقی نهفته ‌است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در پلتفرم اینستاگرام طیف‌های متنوع کسب‌وکاری مشغول به فعالیت هستند و هیچ محدودیتی برای فعالیت در زمینه‌های مختلف در چارچوب قوانین اینستاگرام وجود ندارد. اما بعضی از پیچ‌ها به دلیل فضای خاص این شبکه اجتماعی و نوع علایق کاربرانش بیشتر مشهور می‌شوند و به‌اصطلاح در صفحه اکسپلور به نمایش در می آیند.

در ادامه به تعدادی از این پیج های پرطرفدار اشاره می کنیم.

 پیج‌های محتوای طنز

برجسته‌ترین افراد پول‌ساز اینستاگرام آن‌هایی هستند که استعداد خاصی در تولید محتوای طنز دارند. این افراد اگر تبحر واقعی در سرگرم کردن افراد با سبک‌های مختلف طنزپردازی داشته باشند، به‌سرعت در اینستاگرام شناخته‌شده و افزایش ویو اینستاگرام زیاد می شود و به پیچ‌های چند هزار فالووری تبدیل می‌شوند.

در اغلب موارد این پیج ها کارشان را با خرید فالوور اینستاگرام با تعداد بالا آغاز می‌کنند اما پس ‌از مدتی تعداد مخاطبان به‌قدری زیاد می‌شود که خود این فالوورها کار تبلیغات اتوماتیک را انجام می‌دهند و پیج مورد نظر را به دوستان و اطرافیانشان معرفی می‌کنند. صاحبان چنین پیچ‌هایی از طریق ساخت کلیپ‌های طنز به درآمدهایی چندین‌میلیونی در ماه می‌رسند.

البته در مواردی پس ‌از مدتی به دلیل پایین آمدن کیفیت محتوای تولیدی، تعدادی از فالوورهای شان را از دست می‌دهند. بنابراین حفظ کیفیت و کمیت پست‌ها و استوری ها در ادامه‌دار بودن موفقیت مشاغل پردرآمد اینستاگرام بسیار مؤثر است.

پیج های فروشگاهی

یکی دیگر از مشاغل پردرآمد اینستاگرام پیج های فروشگاهی هستند. البته باید بدانید که موفقیت این پیجها به‌اندازه مورد قبلی نیست و سختی‌های زیادی هم دارد چراکه صاحبان این پیج ها باید در کارشان حرفه‌ای باشند و با تولید محتوای مؤثر مخاطبان را با شیوه‌های مختلف جذب کنند. میزان فروش این‌گونه مشاغل نیز بسیار متغیر است. بعضی از آن‌ها تا ۱۰۰ میلیون در ماه درآمد دارند اما برخی دیگر ممکن است هیچ فروش ماهانه ای نداشته باشند. بخش بزرگی از این موفقیت به نوع توقعات و نیازهای مشتریان اینستاگرام برمی‌گردد. پیش از این که پیجی در اینستاگرام راه‌اندازی کنید باید بررسی کنید و ببینید مشتریان هدف شما جزو مخاطبان این شبکه اجتماعی هستند یا خیر؟

 پیج های مد و لباس

بخش عمده‌ای از کاربران اینستاگرام به هواداری از مد و فشن به این شبکه اجتماعی پیوسته اند و تمایل دارند بهترین لباس و کیف و کفش و اکسسوری های مد روز را بشناسند و مطابق با آن‌ها خرید کنند. بنابراین پیج‌های فروش لباس و مزون‌ها از آن دست کسب‌وکارهایی هستند که اگر به بهترین نحو استایل‌های به‌روز و شیک مطابق علایق مخاطبان ارائه دهند، درآمدهای بسیار بالایی خواهند داشت.

البته عامل مهم دیگری که در فروش این پیج ها تاثیر دارد عکاسی حرفه‌ای و به‌کارگیری مانکن‌هایی با ویژگی های ظاهر متفاوت است.

 ایده‌های کسب‌وکار در اینستاگرام

با اینکه پیج هایی که در اینستاگرام به فروش ویژه و درآمدزایی فراوان می‌رسند، در حوزه‌های خاصی فعالیت دارند اما هر ایده‌ای که برای راه‌اندازی بیزینس داشته باشید درصورتی‌که با نوآوری و ایده‌های خاص و خلاقانه همراه باشد، می‌تواند درآمدهای غیر قابل انتظاری به وجود آورد.

البته چنین نتایجی نیازمند تبلیغات گسترده و داشتن فالوورهای زیاد است.

 برنامه‌ریزی برای کسب درآمد از اینستاگرام

بعد از این‌که ایده‌های جالب و ناب برای راه‌اندازی پیج پیدا کردید در مرحله بعد باید برنامه‌ریزی دقیقی برای تولید محتوا و تبلیغات داشته باشید. تمام بازخوردهای پست‌ها مانند لایک، کامنت و ویو را زیر نظر بگیرید و روی بهتر شدن آن کار کنید. هر کسب‌وکاری پتانسیل کافی برای تبدیل شدن به مشاغل پردرآمد اینستاگرام را دارد درصورتی‌که روی تولید محتوای مفید سرمایه‌گذاری کنید.

داشتن تقویم کاری دقیق و انگیزه های قوی مهم ترین عناصر برای تبدیل شدن به بیزینس موفق و پرسود است.