این روزها تلاش کسب‌وکارها برای شناخته شدن در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش همه را متحیر کرده‌ است. شبکه‌های اجتماعی به ابزارهای قدرتمندی برای جذب مخاطب و بازاریابی تبدیل شده‌اند. در این میان بازاریابی در توئیتر با ساختار کاربری ویژه به یکی از فرصت‌های بزرگ جذب مخاطبان بیشتر تبدیل شده است که خیلی از مواقع مدیران مشاغل از آن غافل می‌شوند.

 در توئیتر چه می‌گذرد؟

احتمالاً شما هم عضوی از توئیتر هستید یا حداقل در اطرافیان خود افرادی را سراغ دارید که در این پلتفرم حساب کاربری دارند و به‌طور روتین به توییتر خود سر می‌زنندو توئیتر رسانه‌ای با محدودیت‌های اختصاصی است که در آن سیستمی برای ارسال پیام کوتاه تنها تا ۲۸۰ کاراکتر برنامه‌ریزی ‌شده است. بااینکه توییتر یک شبکه متن محور است اما تنها به این بخش خلاصه نمی‌شود و امکان ارسال پیامهایی حاوی عکس، لینک، ویدئو در آن فراهم ‌شده است.

با این توصیف امکان انتقال اطلاعات کامل و مفید به مخاطبان وجود دارد. در نتیجه محدودیت ارسال پیام ۲۸۰ کاراکتری عملاً مشکلی ایجاد نخواهد کرد. در توئیتر مانند اینستاگرام می‌توان یک پیج مشخص را فالو کرد و درضمن امکان به ‌اشتراک‌گذاری و پاسخ‌دادن به توئیت‌های جالب‌توجه وجود دارد.

چرا بازاریابی در توییتر مهم است؟

بدون تردید هر کسب‌وکاری استراتژی خاصی برای بازاریابی در فضای مجازی پیاده‌سازی می‌کند. برخی برندها بیشتر به‌خاطر معرفی برند و عده‌ای دیگر برای افزایش فروش و یافتن مشتریان ثابت یا اهداف دیگری مانند زیر نظر داشتن رقبا برای مارکتینگ کسب و کار آنلاین خود تلاش می کنند.

بازاریابی در توئیتر مزایای متفاوتی را برای کسب‌وکارها فراهم کرده تا به اهداف اختصاصی خود در مارکتینگ دست پیدا کنند.

تولید محتوای اختصاصی و جذاب

آمارگیری و تجزیه‌وتحلیل رقبا و مشتریان

شناختن نوع نیاز مشتریان و جامعه هدف

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های به‌کارگیری توئیتر در دیجیتال مارکتینگ رایگان بودن آن است. از سوی دیگر کاربرد این شبکه اجتماعی پویا موجب بالا رفتن نرخ مشاهده محتوا Reach، شناخت تکنیک‌های بازاریابی رقبا و ارائه بهترین و سریع‌ترین خدمات به مشتریان می‌شود.

خرید کامنت توییتر

 ارزیابی رقبا

هنگامی‌که در یک شبکه اجتماعی با قوانین مشخصی ورود پیدا می‌کنید ابتدا باید هدف‌گذاری مشخصی داشته باشید تا بتوانید در مسیر دلخواهتان حرکت کنید. در ادامه برای رسیدن به این اهداف باید مقدماتی را پایه ریزی کنید. به‌عنوان نمونه هنگامی‌که تصمیم دارید مخاطبان زیادی در توئیتر گردهم آورید شاید در ابتدا راه لازم باشد از تکنیک خرید فالوور توئیتر استفاده کنید.

برای موفق شدن در معرفی برندتان باید استراتژیهای قدرتمندی به‌کار گیرید و برای این‌که بدانید تا چه اندازه در مسیر کاری‌تان موفق بوده‌اید، توییتر رقبا را زیر نظر داشته باشید. آنالیز رقبا به شما کمک می‌کند جلوی باگ‌های بزرگ را بگیرید و درضمن با مشاهده نقاط ضعف آن‌ها سعی کنید این خطاها را تکرار نکنید.

از همه مهمتر اینکه هنگامی‌که با عملکرد رقبا آشنا می‌شوید، سعی می کنید شیوه‌های متفاوتی برای بازاریابی در توئیتر به کار بگیرید که کار شما را از دیگران متمایز می‌کند.

 مختصر و مفید بیان کنید

همان‌طور که اشاره کردیم محدودیت در ارسال پیام ویژگی ذاتی توئیتر است. بنابراین باید پیغام خود را به مختصرترین ترین حالت ممکن انتقال دهید. در هر توییت تنها در مورد یک مسئله مهم صحبت کنید. درصورتی‌که نیاز دارید موارد مختلف را با هم تلفیق کنید بهتر است از رشته‌توییت استفاده کنید یا این‌که در توئیت خود مخاطب را به محتوای موردنظر در وبسایت لینک دهید.

 رویدادهای جدید برند را توئیت کنید

توییتر بهترین فرصت برای رونمایی از رخدادهای تازه برندهاست. این اتفاق می‌تواند یک حراج فصلی، اعلام هم‌بستگی با برند دیگر یا برگزاری قرعه‌کشی باشد. به‌خاطر داشته باشید که توییت با محتوای خوب برند شما را با سرعت بیشتری در میان مخاطبان و گروه‌های مرتبط به شهرت می‌رساند. اگر از فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ بپرسید شیوه‌هایی مؤثر بازاریابی در فضای مجازی کدام‌ها هستند؟ قطعا در میان صحبت‌هایشان به بازاریابی در توئیتر تاکید می‌کنند.

با توجه به این‌که توئیتر جامعه گسترده‌ای از مخاطبان خاص را دور هم جمع کرده ‌است غافل شدن از اهمیت تبلیغات و برندسازی در آن قطعا سهل‌انگارانه خواهد بود. برای موفقیت در کسب‌وکار لازم است بخشی از تمرکز کاری‌تان را روی تعیین استراتژی بازاریابی در توئیتر بگذارید و گام به گام با قوانین آن پیش بروید. تنها در این ‌صورت است که می‌توانید به نتایج دلخواهتان در به اثبات رساندن قابلیت های کاری، سودآوری و تحقق اهداف بلند مدت نزدیک شوید.