با توجه به تحقیقاتی که در سه‌ماهه دوم سال اخیر صورت‌گرفته کاربرد سرویس‌های پخش موسیقی همچنان روزبه‌روز درحال افزایش است. جالب است بدانید در این ‌میان اسپاتیفای با صدرنشینی ۳۱ درصد از سهم مخاطبان را به خود اختصاص داده ‌است. با این اوصاف این اپلیکیشن در میان سرویس‌های ارائه‌دهنده موسیقی پرچم‌دار است و اپل موزیک را در رتبه دوم نشانده ‌است.

این روزها کاربران برنامه‌های پخش موسیقی به‌خصوص در میان نوجوانان رشد فوق‌العاده‌ای را نشان می دهد.

 اسپاتیفای چه نوع اپلیکیشنی است؟

اگر تابه‌حال به دنیای اسپاتیفای وارد نشده‌اید باید بگوییم که این سرویس هیجان‌انگیز برای افرادی طراحی‌شده که تمایل دارند در هر شرایطی آهنگ خواننده یا بند خاص و مورد علاقه‌شان را دنبال کنند. حالا اگر بدانید که پلی اسپاتیفای علاوه‌ بر دریایی از آهنگ، انواع پادکست‌ها و ویدئوهای هنرمندان سراسر دنیا را نیز در خود گنجانده، قطعا کنجکاو می‌شوید سری به این دنیای جالب بزنید.

 دنیای جذاب اسپاتیفای

اگر اهل موسیقی باشید مسلماً اگر فضایی را بیابید که در آن مجموعه فوق‌العاده ای از انواع آهنگ‌ها در سبک‌های مختلف از سراسر دنیا جمع‌آوری‌شده هیجان‌زده می‌شوید. برای افرادی که بخش عمده‌ای از اوقات فراغت‌شان را با موسیقی سپری می‌کنند این اپلیکیشن کامل‌ترین آرشیو موسیقیایی است که در هر لحظه می‌توانند سر از یک فرهنگ و زبان متفاوت دربیاورند و از دنیای موسیقی لذت ببرند.

افراد با پرداخت مبلغی برای اشتراک مدت‌دار می‌توانند به آهنگ‌های دلخواهشان مرتبط شوند.

 در اسپاتیفای چه می‌گذرد؟

این پلتفرم ابزاری برای پخش موسیقی در فضای دیجیتال است که دسترسی افراد به میلیون‌ها پادکست، ویدئو موزیک، آهنگ و محتوای دیگر از هنرمندان سراسر دنیا را فراهم می‌کند. درست از سال 2008 که این نرم‌افزار موسیقی راه‌اندازی شد کاربران فضای مجازی به‌شدت از آن استقبال کردند و چیزی نگذشت که با تشکیل گروه‌هایی به‌دنبال افزایش فالوور اسپاتیفای بودند.

ویژگی‌هایی که این اپلیکیشن را از انواع دیگر و متفاوت می‌کرد کاربرد در حالت آفلاین، ایجاد لیست پخش موسیقی طولانی و کیفیت بسیار بالای پخش بود. دنیای اسپاتیفای به‌سرعت مخاطبان زیادی را گرد هم آورد که می توانستند ظرف چند لحظه موسیقی دلخواه شان را آپلود کنند.

شما به‌عنوان یک هنرمند امکان تشکیل گروه هواداری و به‌اشتراک‌گذاری آهنگ‌های مورد علاقه با مخاطبانتان را دارید و می‌توانید در مورد سلایق موسیقی خود با دیگران تبادل نظر کنید. چنین فضایی برای کاربرانی که عاشق دنیای موسیقی هستند بسیار دل‌نشین و سرگرم‌کننده است.

تصور کنید به‌عنوان نوازنده به عضویت اسپاتیفای درآمده اید؛ در این شرایط هرچه دنبال کنندگان و شنوندگان بیشتری داشته باشید موفقیت بیشتر خود را به نمایش می‌گذارید. بنابراین با خرید فالوور اینستاگرام می‌توانید میزان اعتبار صفحه را در میان رقبا بالاتر ببرید.

 چرا باید در اسپاتیفای فالوور بیشتری داشته ‌باشیم؟

معروف شدن در میان مخاطبان اسپاتیفای نه‌تنها به اعتبار و شهرت پیج شما می‌افزاید بلکه ویوی آهنگ‌های به اشتراک گذاشته شده تان را بالا می‌برد و در نهایت از حق امتیازتان درآمد کسب خواهید کرد. جالب است بدانید وقتی تعداد زیادی فالوور داشته باشید در بخش”جستجوهای سبک پیشنهادی” به نمایش درمی‌آیید.

هنگامی‌که در اسپاتیفای به‌عنوان هنرمند شناخته‌شده پیشنهاد دریافت کنید، فالوور هایتان چندین برابر رشد می‌کنند. در ادامه اتفاقات جذاب‌تری می‌افتد و اگر فالوور های جدید سبک کارهای هنری شما را دوست داشته باشند، آهنگ‌های شما را به بخش موسیقی‌های سفارشی می‌افزایند و از این‌جا به بعد به رشد غیرمنتظره‌ای دست پیدا می‌کنید.

 اسپاتیفای چه مزیتی دارد؟

با وجود مزایای زیاد اسپاتیفای به‌عنوان یک پلتفرم سرگرم‌کننده موسیقی اما اهداف پشت‌پرده مهم‌تری هم در این جایگاه دنبال می‌شود. هنرمندانی که فرصت معرفی شدن در اسپاتیفای را پیدا می‌کنند این موقعیت برایشان فراهم می‌شود که در لیست اختصاصی “ساخته‌شده برای شما” که به وسیله الگوریتم‌های اسپاتیفای ایجاد می‌شود ظاهر شوند.

در این لیست موزیک‌های مشابه با آنچه کاربر قبلاً به آنها تمایل نشان‌ داده‌، به او پیشنهاد می شود. درصورتی‌که در تولید موسیقی سبک خاصی مشارکت دارید می‌توانید در لیست پخش خودکار همکاری داشته باشید. بنابراین هرچه تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید مخاطبان هدف بیشتری جذب می‌کنید.

همان‌طور که اشاره کردیم هر چه آهنگ‌های شما معروف‌تر باشد شانس بیشتری برای نمایش در لیست “ساخته‌شده برای شما” خواهد داشت. درضمن هنگامی‌که شخصی اتفاقی به آهنگ‌های اسپاتیفای گوش می‌دهد، احتمال پیشنهاد آهنگ‌ها به او وجود دارد. بنابراین دنبال کنندگان شما بیشتر شده و به مرور جذابیت تعداد فالوورهای پروفایل شما باعث ترغیب سایر افراد برای دنبال کردن آهنگهایتان می‌شود.