این روزها توئیتر همگام با سایر شبکه‌های اجتماعی روند روبه‌رشدی را تجربه می‌کند و بسیار مورد توجه سیاست‌مداران و سایر کاربران کنجکاو و علاقه‌مند به اخبار داغ قرار گرفته ‌است. از این‌رو خیلی از افراد به‌دنبال ترفندهای ارتقای توئیتر و راه‌هایی برای برندسازی و شهرت هستند. اگر شما تنها اندکی به اخبار رسانه‌های خارجی و ایرانی علاقه‌مند باشید قطعا از فضای جنجالی و متن های پرچالشی که سیاست‌مداران در این رسانه به اشتراک می‌گذارند اطلاع دارید.

به دلیل خبرهای داغ توئیتر و بازخورد شخصیت‌های مشهور به اتفاقات روز دنیا در این فضای جالب توجه، شبکه‌های خبری نیز تمرکز ویژه‌ای روی آن دارند. با اینکه توییتر مکانی برای تحرکات خاص سیاسی‌اجتماعی است اما اگر کمی هوشمندانه به آن نگاه کنید متوجه می‌شوید که حضور پررنگ‌تر در این شبکه اجتماعی به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد برگ برنده شما برای توسعه کسب‌وکارتان است.

چرا توئیتر برای معرفی کسب‌وکار مناسب است؟

تا همین اندازه که بدانید توئیتر به دلیل انتشار اخبار داغ و واکنش‌های سیاست‌مداران مشهور، بازیگران و شخصیت‌های معروف به کانونی برای توجه سیل عظیمی از مخاطبان تبدیل ‌شده است کافی است تا آستین بالا بزنید و مخاطبان مختص خودتان را به دست بیاورید. خیلی از کاربران اینترنتی تنها برای کنجکاوی اکانتی در این شبکه اجتماعی ایجاد می‌کنند.

پس به‌نظر می‌رسد موقعیت جذابی برای شما فراهم ‌شده تا به بازاریابی بیزینس شخصیتان بپردازید. برقراری تعامل دوستانه با مخاطبان هدف در فضایی که نیاز به پرداخت هزینه‌های بالای بازاریابی ندارد مهم‌ترین هدف صاحبان کسب‌وکار است.

خرید کامنت توییتر 

 برندسازی و افزایش شهرت در توئیتر

این روزها تبلیغات در فضای مجازی از مدل فعالیت به شیوه بازاریابی صرف و سنتی خارج‌ شده است. بنابراین باید راهکارهای تازه‌ای برای جلب مخاطبان بیشتر استفاده کرد. شخصی‌سازی محتوا در بازاریابی یکی از فعالیت‌های نوین برای جذب مخاطبان هدف برندهاست.

در این روش فعالیت و علایق مخاطب ارزیابی‌شده و براساس آن محتوای اختصاصی برای گروه‌های مختلف مخاطبان طراحی می‌شود. خوشبختانه توییتر اطلاعات کاربری مفیدی درمورد کاربران در اختیار شما قرار می‌دهد.

 لحن تعامل در بازاریابی توئیتر

بکارگیری لحن خاص ارتباطی برای تعامل با مخاطبان هدف یکی از ترفندهای ارتقای توییتر است. بعضی برندها در طول دوره‌های زمانی مختلف از لحن‌های گوناگونی استفاده می‌کنند. این کار باعث ایجاد سردرگمی در مخاطبان شده و به‌تدریج اعتمادشان را به برند از دست می‌دهند. یکی از نمونه‌های بارز برگزیدن لحن اختصاصی برای برند مربوط به Ben&Jerrys یک برند معروف بستنی‌فروشی است.

لحن ارتباطی این برند با مخاطبان سبک محترمانه دارد. این سبک منحصربه‌فرد باعث شهرت بالای این برند شده‌ است.

 یک توئیت جذاب و ثابت قرار دهید

استفاده از یک توئیت جالب‌توجه در قسمت بالای نمایه مشتریان هدف را به سمت کسب‌وکار شما می‌کشاند. با این پیام مشتریان دقیقاً با هدف کاری شما آشنا شده و ارتباط بهتری برقرار می‌کنند. مشاهده توئیتی متفاوت و جالب توجه مخاطبان را به دنبال کنندگان فعال و و درنهایت به مشتری تبدیل می‌کند.

خرید ویو اینستاگرام

 به‌کارگیری کلمات کلیدی در تبلیغات توئیتر

در شبکه اجتماعی توئیتر همانند تبلیغات گوگل می‌توان از هدف‌گذاری روی کلمات کلیدی برای معرفی کسب‌وکار بهره برد. به این صورت که شما مخاطبانی که در یک بازه زمانی به پست‌های دارای هشتگ مشخص دسترسی پیدا کرده‌اند را هدف قرار می‌دهید تا پیام تبلیغاتی برندتان برای آن‌ها به نمایش درآید.

 مسیج توئیتر را فعال کنید

یکی دیگر از راهکارهای ترغیب مخاطبان برای تعامل بیشتر ایجاد ارتباط از طریق فعال‌سازی مسیج توئیتر است. شما به‌عنوان مدیر یک پیج توییتر باید مسیج های دنبال کنندگان را بخوانید و پاسخ دهید. بنابراین لازم است گزینه امکان ارسال مسیج را فعال کنید تا کاربران دسترسی بهتری برای ارتباط با شما پیدا کنند. برای حفظ طرفداران برندتان صندوق مسیج ها را به‌طور مداوم چک کنید.

 نرخ کلیک بالاتر

برمبنای تحقیقات انجام‌شده با تبلیغات در توئیتر در طول یک بازه زمانی نرخ کلیک CTR رضایت‌بخش تری نسبت ‌به سایر شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید. بنابراین تبلیغات در توئیتر نسبت‌ به سایر شبکه‌های اجتماعی مؤثرتر است.

پس با استفاده از قابلیت‌های خاص این پلتفرم پیام تبلیغاتی تان را به گوش مخاطبان برسانید. توئیتر همانند سایر شبکه‌های اجتماعی قابلیت‌های خاصی برای بازاریابی رایگان و با هزینه دارد که به دلیل ویژگی‌های خاص متن محور بودن می‌توانید از تبلیغات اختصاصی آن برای جذب مخاطبان بالقوه استفاده کنید.

در ضمن می‌توانید در کنار آن از فعالیت‌های تبلیغاتی دیگری مانند خرید فالوور توئیتر برای بیشتر شناخته شدن در این پلتفرم کمک بگیرید.