از آنجایی که کاربران ایرانی به طور معمول نیاز به جذب مخاطبان داخل کشور برای کسب و کار و خدمات خود دارند، پس داشتن فالوور خارجی به جز موارد معدودی برای ایرانی ها چندان سودی ندارد. حال در مورد اینکه لایک ایرانی و لایک خارجی چه تفاوتی با هم دارند؟ همه چیز به اهداف حسابهای کاربری بستگی دارد.

امروزه تعداد لایک و فالوور یکی از مهم ترین معیارهای سنجش استقبال از پیج های شبکه های اجتماعی به شمار می رود. برای اینکه موضوع لایک های پست ها در شبکه مجازی را به طور ملموس متوجه شوید به شبکه اینستاگرام مراجعه می کنیم که این روزها برترین جایگاه را در میان کاربران دارد. احتمالا شما هم بارها درباره لایک یا فالوور ایرانی یا خارجی مطالبی به گوشتان خورده است.

هدف از لایک ایرانی و لایک خارجی

همانطور که می دانیم هر چه تعداد فالوورها و لایک های پست ها افزایش پیدا کند، نشان دهنده محبوبیت شما در میان کاربران است. خیلی از کاربران شبکه های اجتماعی به خصوص شخصیت های مهم و صاحبان کسب و کارهای خرد و کلان به دنبال این هستند که لایک و فالوور بخرند.

لایک ها و فالوورها به دو نوع لایک ایرانی و لایک خارجی دسته بندی می شوند. از منظر کلی لایک و فالوور ایرانی و خارجی هر دو از سمت اکانت های کاربری هستند که تنها شکل ظاهری نام و تصویر پروفایل آنها متفاوت است.

چنانچه فعالیت کسب و کار شما ایرانی است و تصمیم دارید در حیطه فروش داخلی فعالیت داشته باشید، خرید لایک ایرانی برای شما بهترین انتخاب است. از سوی دیگر باید بدانید که با خرید لایک و فالوور خارجی مطالب شما برای مخاطبان خارج از مرزهای کشور نمایش داده می شود. پس کمی تامل کنید و ببینید در چشم انداز کسب و کارتان وجود فالوورهای خارجی می تواند منفعتی برایتان داشته باشد.

اگر تصور می کنید در بازار کسب و کار و محصولات شما حضور در بازار خارج از ایران هم تاثیری در رشد و ترقی آن دارد حتما می توانید از این فرصت فالوور ایرانی و فالوور خارجی استفاده کنید.

مهم ترین مزایای لایک خارجی

لایک خارجی یکی از ویژگی هایی است که خیلی از کاربران بنا به شرایط به آن نیاز دارند. مثلا افرادی که کسب و کارهای بین المللی دارند و در اینستاگرام به زبان اصلی فعالیت می کنند. در حال حاضر پیج های زیادی هستند که خدمات لایک خارجی ارائه می دهند اما پیش از هر چیز باید میزان اعتبار آنها بررسی شود.

لایک خارجی در واقع توسط افراد غیر ایرانی دریافت می شود. سرویس هایی که خدمات خرید لایک ارائه می دهند می توانند شامل لایک هایی بصورت ترکیبی از سمت مخاطبانی از کشورهای متفاوت یا مختص به کشوری خاص باشند. همه چیز بستگی به اهداف کسب و کاری و جامعه هدف مدیران پیج دارد.

فالوورهای خارجی به دلیل زبان اصلی بودن پیج شما و نوع کسب و کارتان احتمالا به مشتریهای وفاداری تبدیل می شوند. اینکه به لایک ایرانی و لایک خارجی نیاز دارید بستگی به شرایط و هدف پیج کسب و کاری شما دارد. ممکن است قصد صادرات محصولات تان به خارج از کشور را داشته باشید یا از ایران مهاجرت کرده باشید و نیاز به فالوورهای غیر ایرانی داشته باشید.

در شرایط موجود با گسترش پاندمی کرونا اغلب کسب و کارها به سمت فروش آنلاین روی آورده اند و معمولا اینستاگرام را به عنوان پایگاه اصلی خود برای تبلیغات انتخاب می کنند. یکی از مهم ترین راهکارها برای بیشتر کردن فروش، افزایش تعداد فالوورهاست که با روش هایی مانند خرید لایک و فالوور ایرانی و خارجی انجام می شود.

تفاوت لایک ایرانی و لایک خارجی این است که پیج هایی که نیاز دارند علاوه بر ایرانیان در میان مخاطبان خارجی نیز شناخته شوند باید برای افزایش فالوورهای خارجی و لایک خارجی هم فعالیت کنند. به عبارتی اگر فعالیت کسب و کار شما در زمینه صادرات کالا و خدمات باشد فالوور و لایک خارجی برای پیج شما بسیار کارآمد است.

مزایای لایک و فالوور ایرانی

هنگامی که شما به عنوان یک کاربر ایرانی در اینستاگرام فعالیت دارید مسلما بالا رفتن فالوورها و لایک ها اعتماد مخاطبان تان را بالاتر می برد. بالا رفتن تعداد لایکهای پست شما باعث می شود بازدید کنندگان جدید کنجکاو شوند آن را مشاهده کنند. این روند به افزایش مخاطبان و مشتریان کسب و کار شما منتهی می شود.

معایب لایک خارجی

یکی از موضوعات قابل توجه در مورد فضای اینستاگرام این است که اینستا در حقیقت نوعی ربات هوشمند است که لوکیشن یا موقعیت مکانی شما را تشخیص می دهد. زمانی که پست های یک پیج ایرانی، لایک خارجی بخورد در صفحه اکسپلور اینستاگرام به جای نمایش برای ایرانیان برای کاربران خارجی نمایش داده می شود. این اتفاق هیچ منفعتی برای پیج ایرانی شما ندارد.

در ضمن اینستاگرام پس از مدتی به اکانت کاربری شما شک می کند و قوانین سختگیرانه ای برای فعالیت شما در پیج در نظر می گیرد.