اینستاگرام بیزینسی : همان‌طور که می‌دانید در عصر حاضر استفاده از شبکه‌های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی ما تبدیل به یک امر مهم و جدایی‌ناپذیر شده ‌است. در این ‌میان اینستاگرام به دلیل دامنه‌ی گسترده‌ی کاربران و طرفدارانش حرف اول را در کسب درآمد اینترنتی می‌زند. برای این‌که از قابلیت‌های بی‌نظیر اینستاگرام برای پیشرفت کسب‌ و کارتان بهره ببرید باید به‌ طور کامل از ویژگی‌ها و آپدیت های جدید آن باخبر باشید.

حال این سوال مطرح است که مزایای اینستاگرام بیزینسی چیست و چرا باید اکانت کاربری‌تان را به نوع بیزینسی تغییر دهید؟ در پاسخ باید گفت که اگر هدف شما از کاربرد اینستاگرام کسب درآمد است، پس نیاز است برای مدیریت رفتار مشتریان و تبلیغات و گسترش فروش یک سری قابلیت‌های جانبی در اختیار داشته باشید.

از آنجایی‌ که بیزینس اکانت اینستاگرام ابزارهای منحصربه‌فردی برای تبلیغات، آنالیز و معرفی برند و… دارد از جانب خود اینستاگرام به صاحبان کسب‌وکارها پیشنهاد می‌شود. اگر شما هم کنجکاو شده اید مزایای اینستاگرام بیزینسی را بدانید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 بیزینس اکانت اینستاگرام چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر بخواهیم ساده‌تر صحبت کنیم می‌توانیم اصطلاح بیزینس اکانت را تحت عنوان نمایه کسب‌وکار اینستاگرام  معرفی کنیم. در حقیقت نمایه کسب‌وکار اینستاگرام قابلیتی است که توسط اینستاگرام به ‌طور رایگان به اکانت های افرادی که در این شبکه فعالیت تجاری دارند پیشنهاد می‌شود. اکانت کاربری این افراد قرار است به ‌عنوان صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهای فروش محور در این پلتفرم معرفی شود.

همان‌طور که اشاره کردیم چنین اکانت هایی نسبت به اکانت های شخصی معمولی گزینه‌های بیشتری همچون تحلیل رفتار مشتریان، تبلیغات، گزینه‌های ارتباطی و …. دارد. در حقیقت می‌توان گفت تمام شبکه‌های اجتماعی به‌ نحوی بسترهایی مناسب برای تولید محتوای موثر توسط صاحبان مشاغل به وجود می‌آورند. در استراتژی بازاریابی کسب‌وکارها یکی از مهم‌ترین فاکتورها استفاده از ابزار سنجش بازخورد مخاطبان است.

بنابراین گردانندگان مشاغل کوچک و بزرگ باید بتوانند رفتار مخاطبانشان را تحت نظر بگیرند تا سرویس‌های بهتری برای افزایش فروش ارائه دهند. اینستاگرام یکی از پیشتازان عرصه بیزینس است که با فراهم آوردن قابلیت تبدیل اکانت شخصی به اکانت تجاری راه را برای پیشرفت کسب‌وکارها هموار کرده‌ است.

 اهمیت اکانت تجاری اینستاگرام

هنگامی‌که اکانت اینستاگرام تان را به نوعی تجاری تغییر می‌دهید نمادی به پروفایل شما افزوده می‌شود که امکانات بهتری برای مدیریت مشتریان و سوق یافتن به سمت فروش بیشتر کالا و خدمات در اختیارتان قرار می‌دهد. این امکانات به‌صورت زیر است:

گزینه promotions    پست های تبلیغاتی

عنوان contact تماس با ادمین

گزینه insights  ( ابزاری برای آنالیز مخاطبان و تاثیر پست های منتشر شده)

مزیت های بیزینس اکانت اینستاگرام

*در اینستاگرام بیزینسی اطلاعات مربوط به کسب و کار شما در بیو پروفایل قابل مشاهده است

*امکان افزودن گزینه تماس با ما وجود دارد

*امکان اضافه کردن لینک در استوری های اینستاگرام فراهم می شود

*می توانید پست های تبلیغاتی را در اینستاگرام از طریق گزینه promotions ایجاد کرده و منتشر کنید

می توان گفت اینستاگرام بیزینسی راهکاری برای جذاب و دوست داشتنی تر کردن فضای اینستاگرام است. از سوی دیگر با تبدیل اکانت به فرم بیزینسی می توانید مراحل افزایش فالوور اینستاگرام را مشاهده کنید. اگر نیاز باشد برای ایجاد اعتبار بیشتر کسب و کارتان در میانه راه از خرید فالوور اینستاگرام کمک بگیرید.

به کمک آنالیزهایی که اینستاگرام بیزینسی به شما نشان می دهد می توانید مجموعه ای از اطلاعات مفید و کاربردی درباره بهترین محتواها، تغییر در فالوورها، میزان بازدید از پیج و پست ها و….در اختیار داشته باشید.

بهینه سازی بیو اینستاگرام بیزینسی

یکی از مزایای بزرگ اینستاگرام بیزینسی ایجاد فرصت های بیشتر برای معرفی کسب و کار است. در بیوگرافی اکانت بیزینسی می توانید علاوه بر توصیف کسب و کار و خدمات به صورت مختصر، زمینه کاری و لینک های مرتبط را مشخص  کنید. در ضمن امکان قرار دادن اطلاعات تماس مانند شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس پستی فراهم شده تا مخاطبان در بیرون از فضای این پلتفرم بتوانند با شما ارتباط بگیرند.

افزودن لینک به استوری اینستاگرام

اکانت های تجاری که فالوورهای بیش از 10 هزار تا دارند امکان اضافه کردن url به هر کدام از استوری های خود را خواهند داشت. در این حالت مخاطبان می توانند صفحه را بالا بکشند و لینک مورد نظر را باز کنند.

ارسال پاسخ سریع به مخاطبان

به کمک گزینه (quick replies) می توانید برای پرسش های متداول پاسخ های استاندارد ایجاد کنید و برای هر کدام از آنها یک کلمه میانبر مشخص کنید. با این کار در پاسخگویی به مخاطبان در وقت صرفه جویی می کنید چرا که تنها با تایپ کردن کلمه میانبر پاسخ به طور اتوماتیک ظاهر می شود.