توئیتر شبکه اجتماعی جذاب است که می‌توانید ایده‌های بازاریابی خود را در آن اجرا کنید. اما پیش ‌از این‌که شروع به فعالیت کنید باید با محیط و بستر انتشار محتوای آن به ‌خوبی آشنا باشید. مسئله جالب‌توجه این است که حدود ۲۲ درصد از مخاطبان شبکه‌های مجازی در توییتر فعالیت دارند.
مزایای کاربرد توئیتر فراوان است از جمله اینکه این پلتفرم برای اشتراک‌گذاری محتوا فضای انعطاف‌پذیری دارد. در این شبکه می‌توانید گروه تشکیل دهید و افرادی را که به یک موضوع خاص علاقه‌مندند گرد هم آورید.

ویژگی‌های برجسته‌ توئیتر


1-در توییتر این امکان وجود دارد که پیام کوتاهی را به تعداد زیادی مخاطب انتقال دهید. مخاطبان هم این امکان را دارند که اگر به پیام شما علاقه‌مندند آن را بازنشر یا ریتوییت کنند. به ‌همین صورت تعامل خوبی بین شما و مخاطبانتان ایجاد می‌شود.
2-هشتگ ها همان‌طور که در سایر شبکه‌های مجازی بسیار پرکاربرد هستند در این محیط هم اهمیت خود را حفظ کردند و به کاربران در پیدا کردن اطلاعات موردنظر کمک می‌کنند
3-محتوای منتشر شده در توئیتر امکان به‌اشتراک‌گذاری در سایر شبکه‌ها را دارد تا افرادی که توییتر ندارند بتوانند از آن بهره ببرند
4-با وجود سرعت بالای بروزرسانی در توئیتر که باعث می شود بعضی پیام‌ها از دید مخاطبان مخفی شود اما این امکان فراهم است تا پست‌های قدیمی را مشاهده کرده و آن‌ها را ری توییت کنید

آیا توییتر معایبی دارد ؟

توئیتر با وجود این‌که مزایای زیادی دارد و به دلیل قدرت و سرعت در انتشار پیام در مدت‌زمان بسیار کوتاه مخاطبان زیادی به ‌خصوص در میان دولت‌مردان و فعالان سیاسی جلب کرده ‌است، اما معایبی هم دارد که بهتر است آن‌ها را بدانیم.
1- توییت‌ها به ‌سرعت نشر داده می‌شوند اما عمر کوتاهی دارند بنابراین اگر مخاطبان به توییت‌های شما بلافاصله توجه نکنند ممکن است در میان انبوه توییت‌ها گم شود و از دید آن‌ها مخفی بماند
2- روزانه در حدود 500 میلیون توییت منتشر می‌شود پس در این کارگاه کارزار پر تبادل باید محتوای جذاب و باکیفیتی تولید کنیم تا در میان انبوه پیام‌ها دیده شود.
3- توییت تنها به ‌اندازه ۲۸۰ کاراکتر ظرفیت دارد به‌ همین دلیل باید پیام تان را در خلاصه‌ترین حالت ممکن بنویسید. البته اگر نیاز به توصیف بیشتری دارید می‌توانید از قابلیت رشته‌توییت استفاده کنید و پیام تان را به‌صورت دنباله‌دار بیان کنید.

چرا تبلیغات توییتر برای کسب‌وکارها مناسب است؟


از مزایای کاربرد توئیتر این است که در کنار فیس‌بوک و اینستاگرام ارزش خود را در عرصه دیجیتال مارکتینگ به خوبی اثبات کرده ‌است. آن‌طورکه برمی‌آید تبلیغات در توئیتر شکل متفاوت‌تری نسبت ‌به سایر شبکه‌های اجتماعی دارد.
در توئیتر پیام‌های تبلیغاتی مانند سایر توییت‌های کاربران به افراد هدف نمایش داده می‌شود. تبلیغات در توئیتر در ۳ دسته قرار می‌گیرد:
تبلیغات اکانتها: در توئیتر به جای پیچ‌ها در اینستاگرام اکانت های کاربری افراد را نمایش می‌دهد. تبلیغ اکانت موجب می‌شود حساب کاربری در این فضا اهمیت زیادی پیدا کند و به جذب دنبال کنندگان بیشتر کمک می‌کند.
ترندهای تبلیغاتی: ترندهای تبلیغاتی موضوعاتی هستند که در صدر عناوین دیگر توئیتر قرار می‌گیرند و به ‌عبارتی داغ‌ترین حواشی توییتر را به خود اختصاص می‌دهند.
توییت تبلیغاتی: توییت‌هایی که پیام تبلیغاتی در خود دارند در اولویت نتایج جستجو برای موضوعات مرتبط بالا می‌آیند و پس ‌از این‌که توسط کاربران دنبال می‌شوند در برجسته‌ترین های تایم لاین ظاهر می‌شوند.

هدف‌گیری مخاطبان با کلمات کلیدی

در توئیتر هم سازوکاری وجود دارد که مانند گوگل می‌توانید با هدف‌گذاری روی کلمات کلیدی افرادی را که یک بازه زمانی خاص با پست‌های دارای هشتگ خاصی تعامل نشان داده‌اند را هدف گیری کنید. دراین‌صورت توییت تبلیغاتی شما برای این افراد نمایش داده می‌شود.

مخاطبان رقبایتان را شکار کنید

یکی از بهترین راه‌های تبلیغات در توئیتر نمایش تبلیغات برای مخاطبان رقبای شماست. با کمک ابزارهایی که در دسترس قرار دارد لیستی از دنبال کنندگان اکانت رقباء ایجاد کنید. در مرحله بعد از قسمت‌ها Tailored Audience می‌توانید کاری کنید تا این افراد مخاطب توییت‌های تبلیغاتی شما قرار بگیرند. برای این‌که در توئیتر سریع‌تر به بازدهی برسید همانند شبکه‌های اجتماعی دیگر خرید فالوور توییتر و خرید کامنت توئیتر پیشرفت شما را تسریع می‌کند.
مسلما برای رقابت تبلیغاتی در پلتفرم توئیتر مانند سایر شبکه های اجتماعی باید اعتبار کاری خود را با فعالیت های مداوم و پست گذاری روزانه ارتقا دهید. در ضمن به طور مستمر عملکرد رقبا را تحت نظر بگیرید تا با ایجاد پست های قوی تر از مزایای کاربرد توئیتر به بهترین نحو بهره مند شوید.