افرادی که با هدف معرفی کسب‌وکار و فروش بیشتر پیج خود را در اینستاگرام راه‌اندازی می‌کنند پس ‌از ایجاد پروفایل حرفه‌ای و جذاب و بهینه‌سازی پروفایل باید در پی استراتژی پست گذاری در اینستاگرام باشند تا به نتایج دلخواه برسند.

پست گذاری در اینستاگرام می‌تواند شامل عکس، ویدئو یا تصاویر اینفوگرافیک باشد که در زیر آن کاپشن هدفمندی نوشته ‌شده است. درست از زمانی‌که پروفایل ایده‌آل و معرفی‌کننده فعالیت شما به‌درستی شکل می‌گیرد باید روی پست گذاری پیج به‌طور فعال کار کنید. برای این‌که روی افزایش فالوور اینستاگرام هدف‌گذاری کنید علاوه ‌بر پروفایل حرفه‌ای بهتر است تعدادی عکس در پیج شما دیده شود و ظاهر صفحه‌تان خالی نباشد.

با این کار مخاطبان احساس می‌کنند صاحبان پیج به‌طور مرتب محتوا گذاری می‌کنند و اعتمادشان به فعالیت پیج بیشتر می‌شود. برای پست گذاری در اینستاگرام باید قالب‌های محتوایی این پلتفرم را دانلود کنید و سپس با برنامه‌ریزی دقیق برای تولید محتوای مرتبط با فعالیت کاری‌تان که ضمنا مضمونی سرگرم‌کننده دارد اقدام کنید.

 مهم‌ترین نکات پست گذاری در اینستاگرام

هنگامی‌که برای پست گذاری در اینستاگرام برنامه‌ریزی می‌کنید پیش ‌از هرچیز برای تولید محتوا باید شخصیت و علایق افراد در بازار هدف را در نظر داشته باشید. پس از اینکه محتوای مناسب و پربار تولید کردید، بر طبق زمانبندی خاصی که معمولا اوقات فراغت مخاطبان است پست بگذارید.

طبق آمارهای حاصل از این شبکه اجتماعی بهترین زمان برای پست منتشر کردن عصر پنجشنبه و جمعه است. اگر به‌دنبال جذب فالوور پیج کاری‌تان هستید کمی تحقیق کنید و زمان‌های طلایی ورود مخاطبان به اینستاگرام را بیابید. البته این مسئله مطلق نیست و در این میان کاربرانی هم حضور دارند که در طی روز در ساعات بیکاری چندین‌بار به اینستاگرام سر می‌زنند.

 کپشن‌های لذت‌بخش بنویسید

برای مخاطبان پیج های اینستاگرام هیچ‌چیز لذت‌بخش‌تر از این نیست که بعد از یک روز پرمشغله کاری و روزمرگی وقتی از فضای اینستاگرام سر در می‌آورند، در میان پیج های مورد علاقه‌شان متنی پیش رویشان قرار بگیرد که تا چند لحظه یا حتی چند دقیقه ذهنشان را درگیر می‌کند و غرق خواندن آن می‌شوند.

کپشن نویسی به این راحتی که فکر می‌کنید نیست. این کار نیاز به تخصص ویژه دارد و مدیران پیج ها باید با شناخت قبلی علایق مخاطبان و با تسلط کامل در حوزه فعالیت و کسب‌وکار محتوای جذابی تولید کنند. اگر برای نوشتن کپشن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و به‌طور مداوم کپشن‌های عالی بنویسید این بخش از برندسازی کسب‌وکارتان به‌طور شگفت‌انگیزی موجب جذب مخاطبان بیشتر می‌شودو

در ادامه محتوای شما بارها و بارها به اشتراک گذاشته شده و بیشتر در معرض شناخته شدن قرار می‌گیرید.

 چرا استراتژی پست گذاری در اینستاگرام اهمیت دارد؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام از همان زمانی‌که در سال 2010 اولین نسخه خود را ارائه کرد با استقبال و طرفداری تعداد بسیاری از کاربران روبرو شد که همه فعالان عرصه فضای مجازی را متحیر کرد. با اینکه در ابتدا پست گذاشتن در اینستاگرام با انتشار عکس و ویدیو آغاز شد اما استقبال فوق‌العاده کاربران مدیران این شبکه اجتماعی را به فراهم‌آوری قابلیت‌ها و امکانات گسترده‌تری واداشت.

بنابراین در چنین جایگاهی که جامعه گسترده‌ای از افراد گردهم آمده اند و بدون دردسر می‌توانید مقدمات کسب‌وکار عالی را رقم بزنید نباید فرصت‌های طلایی پیشرفت را نادیده بگیرید.

شما در این شبکه اجتماعی پرمخاطب بدون این که نیازی به اجاره مکان فیزیکی داشته باشید و یا زحمت خاصی بکشید با کمی خلاقیت کسب درآمد می‌کنید.

 اولین پست‌های اینستاگرام

هنگامی‌که پیجی به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اید خیلی مهم است که کسب‌وکار و فعالیت خود را با چه عناوینی معرفی می‌کنید. اولین پست های پیج تان باید کسب‌وکار شما را به‌خوبی و به‌طور شفاف معرفی کند و درضمن همراه با اطلاعاتی صادقانه و صمیمانه به مخاطبان منتقل شود.

کیفیت تصاویر و ویدئوهای ارسالی، هشتگ گذاری ، لوکیشن و …. حتی نوع پاسخ‌گویی به کامنت‌های مخاطبان باید کاملاً حرفه‌ای و هوشمندانه انجام شود. هرگونه اشتباهات کوچک در استراتژی پست گذاری در اینستاگرام می‌تواند اعتبار برند کسب‌وکار شما را به خطر بیندازد.

مجموعه این تلاش‌ها در راستای معرفی بیزینس و هدف‌گذاری برای فروش در کنار شروعی قدرتمند و جذاب، دیدگاه مخاطبان به کالا و خدمات شما را شکل می‌دهد. درضمن کار می‌توانید با خرید فالوور اینستاگرام اعتبار بیشتری برای برند خود ایجاد کنید.

هنگامی‌که پستی در قالب تصویر یا ویدئو منتشر می‌کنید باید دارای المان یا لوگوی اختصاصی کسب‌وکارتان باشد. در این زمینه به‌کارگیری خلاقیت حرف اول را می‌زند. شما می‌توانید راهکارهای گوناگونی بکار بگیرید که برندتان را خاص و متفاوت جلوه دهد. مثلا رنگ اختصاصی برای پست‌های تان انتخاب کنید یا کپشن هایی با سبک متفاوت خودمانی یا تفکربرانگیز بنویسید که بیشتر به اشتراک گذاشته شود.