پست‌گذاری مداوم در اینستاگرام : اگر شما هم یکی از صاحبان پیج های بیزینسی هستید که به‌تازگی معرفی فعالیت‌تان در اینستاگرام را آغاز کرده‌اید مسلماً بارها این سوال در ذهنتان شکل گرفته که هرچند روز یک‌بار و در چه ساعتی باید پست بگذارید؟ یا این‌که پست گذاری مداوم در اینستاگرام و انتشار محتوا بدون تاخیر و توقف چه تأثیری در شناخته شدن و معرفی برند دارد؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم بارگذاری پست اینستاگرام چه نتایجی به دنبال دارد؟

 چرا پست گذاری در اینستاگرام اهمیت دارد؟

 طبیعتاً همه ما می‌دانیم که هرچه پست و استوری بیشتری در پیج شخصی و کاری ارسال کنیم لایک و کامنت بیشتری دریافت می‌کنیم. درضمن با انتشار تعداد پست‌های بیشتر تعامل بیشتری ایجاد شده و افزایش فالوور اینستاگرام را در پی خواهد داشت.

بنابراین مهم‌ترین قانونی که برای رشد در میان رقبا باید سرلوحه کار قرار دهید این است که با فواصل منظم و به‌طور مداوم پست بگذارید تا مخاطبانتان را درگیر محتوای خاص خود کنید. وابسته کردن مخاطبان با محتوای هدفمند و عالی باعث حک شدن نام برند در ذهن آن‌ها می‌شود. هیچ راز جادویی در این‌ میان وجود ندارد. تنها خلاقیت و هوشمندی لازم است تا همگام با الگوریتم‌های اینستاگرام اهداف بزرگ کاری‌تان را به پیش برانید.

اگر درمورد الگوریتم‌های اینستاگرام اطلاعات بروزرسانی شده‌ای داشته باشید به‌خوبی می‌دانید که این روزها برقراری تعامل واقعی و صادقانه با فالوورها بیش‌از هر دوره زمانی دیگری اهمیت پیدا کرده ‌است. در ارتباط با این‌ موضوع هر کدام از برندها استراتژی اختصاصی خودشان را از ارسال یک پست در هفته تا ارسال چند پست متنوع در روز به کار می‌گیرند.

 چرا پست‌گذاری مداوم در اینستاگرام اثربخش است؟

هدف اصلی از انتشار پستهای متناوب این است که مخاطبان را با سبک محتوای اختصاصی پیج تان درگیر کنید. هنگامی که این ارتباط مؤثر و مستمر را حفظ کردید به‌تدریج مخاطبان به نوع محتوای منتشرشده شما وابستگی پیدا می‌کنند. بنابراین شما باید یک قانون کلی برای پست گذاری پیج کاری و شخصی تان انتخاب کنید.

این کار باید طبق بهترین برنامه زمان‌بندی و بر اساس نوع مخاطبان کسب‌وکار و خدمات شما انجام شود و هیچ قانون ثابتی ندارد. اگر بخواهید از شیوه کار برندهای مطرح ایده بگیرید رویکرد این پیج ها معمولاً ۱ تا ۳ بار پست گذاری در روز است.

اگر تصمیم دارید این روش را پیاده کنید باید با اصول خاص و به‌طور مداوم این کار را ادامه دهید چرا که اگر چند بار در روز پست بگذارید اما بعد از مدتی تعداد پست‌ها را کم کنید (به‌عنوان نمونه این روند را به هفته‌ای ۲ تا ۳ پست برسانید) در میزان تعامل با کاربران با نتایج کاهشی مشهودی مواجه خواهید شد.

از مواردی که مطرح شد باید به این نتیجه مهم برسید که علاوه ‌بر اهمیت زیاد نوع و سبک محتوایی که تولید می‌کنید، نحوه بارگذاری آن بر اساس برنامه قانون‌مند در جذب فالوور بسیار مهم و تاثیرگذار است. این اقدام افزایش ویو اینستاگرام را نیز به دنبال دارد.

اجرای تکنیک پست گذاری منظم

میزان توانایی‌تان برای پست گذاشتن در هفته و روز را بسنجید و بر همان مبنا پیش بروید. این‌که انتشار پست‌ها را با روند مشخصی استارت بزنید اما بعد از مدتی ترمز کنید نتایج نامطلوبی روی اعتبار پیج دارد. برای پست‌گذاری مداوم در اینستاگرام می‌توانید از تقویم محتوایی کمک بگیرید و از همان ابتدای کار تناوب پست گذاری را بر اساس برنامه خاص پیش بگیرید.

 تاثیر پست‌های متناوب در الگوریتم اینستاگرام

درست است که تناوب پست گذاری به‌طور مستقیم روی الگوریتم‌های اینستاگرام مؤثر واقع نمی‌شود اما هنگامی‌که پستی در اینستاگرام قرار می‌دهید در وهله اول برای جامعه‌ی کوچکی از مخاطبان نمایش داده می‌شود. اگر بازخورد پست برای این تعداد کم مثبت باشد، محتوای ارسالی شما برای بخش گسترده‌تری از فالوورها به نمایش درمی‌آید.

با وجود این‌که تعداد واقعی این مخاطبان در هر بخش توسط اینستاگرام را به‌طور واضح مشخص نمی‌شود اما مسئله کلیدی این است که توجه داشته باشید سطح دسترسی کاربران به پست‌های شما تا حد زیادی به میزان تعاملی که با دنبال کنندگان برقرار کرده‌اید بستگی دارد. پست‌گذاری مداوم در اینستاگرام یکی از فاکتورهای برقراری تعامل مؤثرتر است.

وجود نظم در ارسال پستها باعث می‌شود نام برند و نوع خدمات شما برای همیشه پیش روی فالوورها قرار بگیرد و به‌خاطر داشته باشند با چه دلایلی پیج شما را فالو دارند. این را به‌خاطر بسپارید که شما تنها یکی از صدها پیجی هستید که فالوورها ممکن است آن‌ها را دنبال کنند و این هنر شماست که با منتشر کردن پست‌هایی با محتوای غنی و منظم آن‌ها را به برند خود پایبند کنید.

البته این اصل نباید باعث شود پست‌های زیاد و بدون مضمون هدفمند ارسال شود بلکه کیفیت بالای پست‌ها و حرفی که برای گفتن دارد مهم‌ترین عامل در جذب مخاطبان بیشتر است.