مدت‌ها از زمانی‌که اینستاگرام تنها یک شبکه اجتماعی سرگرم‌کننده بود می‌گذرد؛ حالا دیگر خیلی وقت است این اپلیکیشن تنها جایی برای به‌اشتراک‌گذاری عکس،خاطرات، ایجاد ارتباط و نمایش کلیپ نیست. این روزها این شبکه پرمخاطب به محلی برای پیشرفت کسب و کار در اینستاگرام به کمک تولید محتوای خلاقانه و سودآوری تبدیل ‌شده است.
شاید شما هم یکی از افرادی باشید که به‌دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار و پیج اینستاگرام هستید. احتمالاً در مرحله یافتن ایده مناسب برای ایجاد پیچ درگیرید و نمی‌دانید محتوا گذاری را از کجا آغاز کنید. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا چند ایده‌ی خاص برای ایجاد پیج اینستاگرام را با شما درمیان بگذاریم.

بهترین ایده برای پیج اینستاگرام


باید خیالتان را راحت کنم هیچ بهترین ایده‌ای برای پیج اینستاگرام وجود ندارد و جای این پرسش باید از خودتان بپرسید که بهترین موضوع برای فعالیت‌تان در اینستاگرام چیست؟ البته می‌توان به این سوال یک جواب شفاف دیگر هم داد و آن این است که شما باید پیجی ایجاد کرده و برای آن تولید محتوا کنید که تخصص و اطلاعات کافی در مورد آن دارید.
پیشرفت کسب و کار در اینستاگرام مشروط به آن است که علاقه زیادی به آن زمینه کاری داشته باشید و مشتاق باشید مخاطبان تان شما را در آن حوزه خاص بیشتر بشناسند. تولید محتوا مهم‌ترین بخش کار شما در پیج است. مسیری پرپیچ‌وخم و طولانی که باید حسابی روی آن کار کنید. در این بخش میزان علاقه شما به زمینه کاری‌تان بسیار اهمیت دارد چراکه با علاقه حتی می‌توانید تا ۶ ماه یا یک‌سال دی روی ایده ای کار کنید با اینکه درآمد چندانی ندارید.
به عبارتی سرتان درد می‌کند برای این‌که آن را به نتیجه مناسب برسانید.

صفحاتی با ایده‌های پول‌ساز


بازاریابی در اینستاگرام بر پایه توجه قرار دارد البته این مسئله در مورد سایر شبکه‌های اجتماعی هم صادق است اما در این پلتفرم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ به این‌ موضوع اقتصاد توجه گفته می‌شود. هرچقدر که برای خرید ویو اینستاگرام و خرید فالوور اینستاگرام هزینه کنید بازهم اگر پیج جذاب و قابل‌توجهی نداشته باشید به‌مرور توجه مخاطبان را از دست می‌دهید و این یعنی کمتر شناخته می‌شوید و فروش کمتری خواهید داشت.
برای پیشرفت کسب و کار در اینستاگرام و پیشبرد اهداف تان باید تخصص بالایی در زمینه کاری خود داشته باشید و با ایجاد محتوای مناسب و غنی اعتماد مخاطبان را جلب کنید. صرفاً به ‌دنبال افزایش تعداد فالوورها نباشید بلکه بیشتر روی اعتمادسازی کار کنید. اگر پیج شما تنها 20K فالوور داشته باشد اما در همان تعداد نفوذ داشته باشید خیلی بهتر از تعداد بالای فالوور اما تأثیر کمتر است.

تولید محتوای تاثیر گذار برای کاربر


برای این ‌که تاثیر بیشتری روی مخاطبان بگذارید و درآمد مناسبی کسب کنید باید مطابق استانداردهای روز تولید محتوا کنید و نظم ویژه‌ای بکار ببرید. برای افزایش فروش در اینستاگرام در وهله اول باید نگاهتان را در مورد فروش در فضای مجازی کمی تغییر دهید. در دنیای مدرن امروزی افراد تنها به‌دنبال پیدا کردن محصول برای خرید نیستند بلکه در جستجوی یافتن تجربه‌های تازه و نتایج استفاده از یک محصول هستند بنابراین باید در استراتژی‌های محتواسازی لیستی از ارزش‌ها و مزایای مصرف محصول تهیه کنید.
روی این سوالات کار کنید مشتری‌ها بعد از کاربرد محصول چه احساسی دارند؟ آیا محصول شما واقعاً نیازهای آن‌ها را رفع می‌کند؟ برای ارتقاء محصول و بازخوردهای بهتر چه باید بکنید؟

شناسایی مسئله و ارائه راه‌حل


شما باید دقیقاً بدانید که نیاز مشتری چیست و کسب‌وکار شما چگونه می‌تواند این مشکل را حل کند. گاهی نیازهای مشتری کاملاً واضح است و شما خدمات کافی برای رفع آن را ارائه می‌کنید اما گاهی مشکل یا نیاز مشتری واضح نیست و باید سرویس و خدمات تان را برای آنها توصیف کنید و بگویید که کالا و خدمات تان چه مشکلی از آنها را رفع خواهد کرد.
شما باید در این مسیر باید کالا و خدمات را به مشتری ارائه داده و نتایج آن را بسنجید. مواقعی هم مشتری مشکل خاصی ندارد و نیاز به سرویس و خدمات شما پیدا نمی‌کند در این ‌صورت باید مشتریان هدف را تغییر دهید.

ایجاد مزیت رقابتی بین کاربران


بعد از این‌که در مورد همه ابعاد کسب‌وکارتان و نحوه برآوردن نیاز مشتری و پیدا کردن مخاطب هدف بررسی‌های لازم را انجام دادید حالا نوبت به گام آخر می‌رسد. ایجاد مزیت رقابتی محصول نسبت به آنچه رقبا عرضه می‌کنند. از خودتان صادقانه بپرسید چرا مشتری‌ها باید شما را نسبت‌ به رقبا ترجیح دهند؟ شما چه احساس متفاوتی در مخاطبان ایجاد می‌کنید که دیگران نتوانسته اند آن را در مشتریان ایجاد کنند؟