اینستاگرام مارکتینگ یکی از روشهای نوین دیجیتال مارکتینگ و مسیری راهبردی برای صاحبان پیج های کسب‌وکار در جهت ایجاد تعامل مؤثر با مشتریان است. آن‌ها مخاطبان هدف خود را در بازار داغ اینستاگرام پیدا کرده و محصولاتشان را در قالبی تازه و خاص معرفی می‌کنند. البته این شیوه بازاریابی تنها برای معرفی محصولات و خدمات نیست بلکه در این شبکه قابلیتهایی برای معرفی برند و فراگیرتر شدن آن وجود دارد.

 بهترین راه‌های بازاریابی اینستاگرام

در بازاریابی به سبک اینستاگرام علاوه ‌بر اطلاع‌رسانی به مخاطبان در مورد نوع خدماتی که ارائه می‌کنید و هویت بخشیدن به برندتان باید برای نظرات و تجربیات مخاطبان احترام قائل باشید. تنها دراین‌صورت است که ارتباط مؤثری با آن‌ها ایجاد کرده و اولین خشت‌های اعتمادسازی را بنا می‌کنید. با اینکه اینستاگرام مارکتینگ با شیوه‌های گوناگون انجام می شود اما دو روش اصلی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته و بازخوردهای مناسب‌تری دارند.

* تبلیغ کسب‌وکار به وسیله بلاگرها، اینفلوئنسرها و سلبریتی های اینستاگرامی

* تولید محتوای خلاقانه و جذاب و تکاپو برای بالا بردن تعداد دنبال کنندگان با روش‌های اصولی ارتقای پیج

کاربرد این دو روش همراه با داشتن استراتژی مدون بهترین نتایج را نشان دهد. البته ابتدا باید ظاهر پروفایل و چینش پیج را مرتب کنید و در مرحله بعد با تولید محتوای مفید و تاثیرگذار مخاطبان کسب‌وکارتان را بیابید.

معرفی پیج توسط صفحات پربازدید مانند اینفلوئنسرها بیشتر از جنبه برندسازی حائز اهمیت است.

پیشنهاد : خرید لایک ارزان و سریع برای اینستاگرام

اینستاگرام مارکتینگ با راهکارهای ساده

پیش ‌از هر چیز باید پیج تجاری راه‌اندازی کنید تا امکان دسترسی به اطلاعات مهمی درخصوص رفتار کاربران و بازخوردهای شان در ارتباط با پست‌های پیج تان را دریافت کنید.

تولید محتوای کاربردی و اصیل : مهم‌ترین عامل موفقیت در این کار همزاد‌پنداری با مخاطبان است. شما باید خودتان را جای مشتری قرار دهید تا ببینید توقعات آن‌ها از یک پیج فروشگاهی چیست؟ اگر برای تولید محتوا زحمت‌کشیده باشید قطعا مخاطبان ارزش آن را خواهند دانست. بهترین کار در نظر گرفتن قالب اختصاصی برای پست‌ها و استوری هاست که نشانگر ویژگی‌های خاص برند کاری شماست

استراتژی سازی : داشتن استراتژی دقیق و اصولی مهم‌ترین کاری است که برای بازاریابی باید انجام دهید. این کار همان نقشه راه است که باید برای تولید محتوا و تبلیغات در پیج های دیگر به آن بپردازید. لازم است تقویم کاری مشخصی داشته باشید که ستون‌های مختلفی دارد و برنامه‌های آینده‌تان را درمورد این‌که در چه روزی چه تبلیغی منتشر می‌کنید؟ یا این‌که برای پست مشخصی چه نوع کپشنی می‌نویسید را در آن ثبت کنید.

امکانات جدید اینستاگرام را بشناسید : برای این‌که اینستاگرام مارکتینگ قوی داشته باشید باید پیوسته آپدیت های جدید اینستاگرام و قابلیت‌های افزوده شده آن را بدانید. این کار علاوه بر این‌که برای شما امکانات بهتری در جهت بازاریابی فراهم می‌کند، به مخاطبان نشان دهد که برای جلب رضایتمندی آن‌ها و تولید محتوای مناسب تا چه اندازه مایه می‌گذارید.

آنالیز رقبا : پس ‌از این‌که استراتژی‌های تان را مشخص کرده و مخاطبان هدف را پیدا کردید، به سراغ پیج های مرتبط با زمینه کاری‌تان بروید و ببینید چه پست‌هایی منتشر می‌کنند. در پی یافتن این مسئله باشید که کدام پیچ‌ها در حیطه‌ی تجارت شما بیشترین تعامل را با مخاطبان برقرار کرده‌اند.

می‌توانید مدتی این پیج‌ها را زیر نظر بگیرید تا دلیل موفقیت شان را کشف کنید. این‌که چه هشتگ هایی به کار می‌برند، چه کپشن‌هایی می‌نویسند و هرچند وقت یک‌بار پست می‌گذارند و درنهایت لینک روند رشد پیج بیزینسی آن‌ها به چه صورت است؟ این کار به شما ایده‌های زیادی برای تولید محتوای متمایز خواهد داد.

هویت‌سازی برند : برای تولید محتوای پیج برنامه‌ریزی منسجم و مشخص داشته باشید. از انتشار محتوا تصادفی با موضوعات از هم‌ گسیخته بپرهیزید چراکه مشتریان را سردرگم کرده و کم‌کم آن‌ها را از دست خواهید داد.

برای هویت‌سازی برندتان لازم است حساب بیزینسی اینستاگرام شما مطابق با شخصیت برندتان زیبا و منحصربه‌فرد باشد. این شما هستید که باید مشخص کنید برندتان چطور به‌نظر برسد. بنابراین تا جایی‌که امکان دارد روی جلوه‌های ظاهری برند کار کنید. مثلا رنگ خاصی انتخاب کنید که در تمام پست ها به نوعی مشاهده می شود و یادآور ویزگی های برند شماست.

درضمن می‌توانید با اقداماتی مانند خرید فالوور اینستاگرام و خرید ویو اینستاگرام در ابتدای کار ظاهر جذابی برای پروفایل بسازید تا مخاطبان بیشتری به آن جذب شوند. شعاری کوتاه برای برندتان در نظر بگیرید که حاوی پیام اصلی آن است.