جذب فالوور از اکسپلور اینستاگرام : همانطور که می دانید اکسپلور صفحه‌ای است که آن را با آیکن ذره‌بین در میان تب‌های پایین اینستاگرام می‌شناسیم. در این صفحه بر مبنای الگوریتم‌های خاصی، با توجه به علایق و رفتار کاربران محتواهای اختصاصی نمایش داده می شود. در واقع پست‌هایی که کاربر engagement بیشتری با آن برقرار می‌کند و همچنین نسبت به فالوئینگ هایش و هشتگ هایی که آن‌ها را پیگیری می‌کند تصاویری از پیج های مختلف برای او نمایان می شود.

اگر پیج فعال کسب ‌و کاری دارید و مدام به‌دنبال راه ‌های مختلف برای پیشرفت فروش هستید می‌توانید با کمی فعالیت‌های هوشمندانه در صفحه اکسپلور حضور پیدا کنید و فالوور بیشتر جذب کنید. برای موفقیت در دیده شدن برند و به عبارتی شناخته ‌شدن می توانید از راهکار حضور در اکسپلور اینستاگرام و جذب کاربرانی که به پست‌ها تمایل نشان می‌دهدف بهره ببرید.

برای ورود به اکسپلور باید اول تعداد فالوور های شما به حد کافی باشد که می توانید با خرید فالوور این کمبود را جبران کنید.

تلاشهایی برای جذب فالوور از اکسپلور اینستاگرام

مرحله اول برای جذب فالوور از اکسپلور اینستاگرام، حضور در اکسپلور است. خیلی از مارکترهای شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال این هستند که بدانند چگونه می‌شود در صفحه اکسپلور عده زیادی از کاربران حضور داشت. حالا می‌خواهیم این قضیه را کمی روشن‌تر کنیم.

  • اینگیجمنت بیشتری با فالوورهای تان ایجاد کنید: پست‌هایی که نظر بیشتر کاربران را جلب می‌کند با احتمال بیشتری در صفحه اکسپلور فالوورهای فالوورهایتان نمایش داده می‌شود. بالا بردن اینگیجمنت خودش مقوله‌ای تخصصی است که باید بیشتر در موردش تحقیق و بررسی کنید. اما همین را بدانید ‌که مهم‌ترین کار تولید محتوا مطابق با نیاز و علاقه کاربران و فالوور هایتان است.
  • سعی کنید در پست‌های تان همه را به فعالیت مشترک مانند ثبت نظر در کامنت‌ها دعوت کنید و درضمن محتوای تصویری جذاب و سرگرم‌کننده ایجاد کنید.
  • در زمان‌هایی پست منتشر کنید که افراد بیشتری اینستاگرام را چک می‌کنند. این روزها تقریباً همه صاحبان پیج های بیزینسی کاملاً می‌دانند چه روزها و چه ساعت‌هایی فالوورهایشان اغلب آنلاین هستند.
  • هشتگ ها معجزه می‌کنند: مطابق با نوع پست‌هایتان هشتگ‌های مرتبط انتخاب کنید. البته حواستان باشد در این کار افراط نکنید. اگر هشتگ ها از 6 یا 7 تا بیشتر شود ممکن است دنبال کنندگان آن را اسپم تلقی کنند. جالب است بدانید که پست‌های هشتگ گذاری شده شما به اکسپلور کاربرانی که به‌دنبال یکی از آن هشتگ ها هستند ورود پیدا می‌کند و این یعنی موفقیت در هشتگ گذاری. البته شرطش این است که کاربرانی که به واسطه هشتگ با پست شما مواجه می‌شوند با محتوای پست شما تعامل برقرار کنند
  • از کاربرد هشتگ‌های تکراری پرهیز کنید: این رفتار از لحاظ الگوریتم اینستاگرام اتفاق جالبی نیست برای هر پست متناسب با محتوای آن از هشتگ‌های اختصاصی استفاده کنید. درضمن لازم نیست زیر همه پست‌ها برند تجاری‌تان را هشتگ کنید
  • یکی از معضلاتی که این روزها جلوی پیشرفت پیج های بیزینسی را می‌گیرد کاربرد فالوورهای فیک است. اگر کاربران غیر فعال داشته باشید احتمال حضورتان در اکسپلور کمتر می‌شود.
  • یک ابزار کاربردی دیگر استفاده از لوکیشن یا درج موقعیت جغرافیایی در بالای پست‌ها است. این کار احتمال راه یافتن پست‌های شما را در اکسپلور برای کاربرانی که در حوالی آن لوکیشن قرار دارند افزایش می‌دهد
  • از فرصت تگ کردن سلبریتی ها در پست‌های مرتبط استفاده کنید. مثلاً به بهانه برنده شدن یک بازیگر یا هنرمند در فستیوال پست تبریکی بگذارید و با تگ کردن پیج رسمی و شخصی هنرمند یا بازیگر در راستای روابط‌عمومی برندتان فعالیت کنید. با این کار شانس حضور در اکسپلور فالوورهای آن سلبریتی را به دست می‌آورید. درحقیقت می‌توانید Reach پست موردنظر را بالاتر ببرید
  • تعامل برقرار کردن و همکاری با برندهای دیگر از طریق تگ و منشن و اجرای کمپین‌های مشترک یکی از راه‌های عالی برای نشان داده شدن در اکسپلور تعداد بیشتری از کاربران است. شما به هر بهانه‌ای می‌توانید کمپین و همکاری مشترک داشته باشید و همدیگر را در صفحات تگ کنید با این کار علاوه ‌بر این‌که به فالوورهای یکدیگر دسترسی پیدا می‌کنید، امکان حضور در اکسپلور کاربران بیشتری برایتان فراهم می‌شود.

برای ماندگاری در اکسپلور پست شما باید لایک شود و می توانید با خرید لایک اینستاگرام ماندگاری خود را در اینستاگرام تضمین کنید

سخن آخر

خب حالا اگر این مراحل را به خوبی انجام داده باشید موفق می شوید ریچ خوبی در اکسپلور ایجاد کنید. حالا تنها یک گام برای موفقیت در جذب فالوور فاصله دارید. کاربری که با پست شما در اکسپلور مواجه می شود و آن را باز می کند با دو حالت ادامه می دهد. یا سریعا از آن رد می شود یا اینکه آن را می پسندد و به گام نهایی یعنی فالو کردن پیج شما راه پیدا می کند. این مرحله تا 100 درصد به جذابیت پست ها و محتواهای پیج شما وابسته است.