با توجه به بازخوردهای روزانه ای که از اینستاگرام مشاهده میکنیم قطعا تابه‌حال متوجه شده‌اید که این پلتفرم تا چه اندازه می‌تواند در بازاریابی و فروش تاثیرگذار باشد. به‌کارگیری اینستاگرام از این لحاظ دارای اهمیت است که می‌توانید با مشتریان تعامل نزدیک‌تری برقرار کنید و واکنش‌های واقعی آن‌ها نسبت‌به کالا و خدمات خود را مشاهده کنید.

مهم‌تر از همه این‌که میزان موفقیت شما در تعامل با کاربران در این شبکه اجتماعی قابل‌سنجش است. با توجه به این‌که اینستاگرام یک رسانه تصویر محور است جایگاهی عالی برای به نمایش گذاشتن خصوصیات برجسته محصولات و هویت‌بخشی بصری به برند دارد.

اینستاگرام قابلیت‌های بی‌نظیری برای بازاریابی و جذب مشتری دارد که اگر آن‌ها را درست بکار گیرید به جامعه وسیعی از مشتریان دائمی دست پیدا می‌کنید.

 اینستاگرام برای افزایش فروش

امروز اینستاگرام با قابلیت‌های گسترده خود به پرطرفدارترین شبکه اجتماعی برای فروش آنلاین تبدیل‌شده و در تجارت و کسب‌وکار گوی را از سایر رقبای میدان ربوده ‌است. این اتفاق از آنجایی پررنگ‌تر تر شد که باوجود شیوع کرونا کسب‌وکارها همچنان جایگاهشان را حفظ کرده اند و خلأ مشتریان حضوری را با فروش بیشتر در اینستاگرام پوشش می دهند.

این شرایط موجب شد تا کسب‌وکارهایی که تابه‌حال آشنایی چندانی با فضای مجازی نداشتند به این شبکه حرفه‌ای بپیوندند و به جذب مشتری در اینستاگرام در جغرافیایی به وسعت کشور مشغول شوند.

همچنین می توانید برای خرید لایک اینستاگرام اقدام کنید

 اینستاگرام چگونه به فروش بیشتر کمک می‌کند؟

فعالیت در اینستاگرام برای فروش محصول یا خدمات گاهی حتی از شیوه حضوری تأثیرگذارتر است چراکه در این موقعیت هم شما و هم مخاطبان فرصت بیشتری برای تعامل دارید. در نتیجه می‌توانید کسب‌وکارتان را به مشتریان تازه معرفی کرده و زنجیره بازاریابی فعالیت‌تان را وسیع‌تر کنید. به‌عبارتی می‌توان گفت اینستاگرام راهکاری برای تبدیل مشتریان مردد به مشتریان باانگیزه و وفادار است.

ضمن این‌که فضای مهیا شده در اینستاگرام به شما کمک می‌کند از بازخوردها و نظرات و توقعات مشتریان آگاه شوید و سعی کنید کسب‌وکارتان را بر مبنای نیاز بازار سازماندهی کنید. از سوی دیگر خرید کالا و خدمات از این مسیر راحت و بی‌دردسر است و همین موضوع در تصمیم‌گیری افراد برای خرید آسان از اینستاگرام تاثیرگذار بوده و راحت‌تر تصمیم می‌گیرند که نهایتاً افزایش فروش اینستاگرام را بدنبال خواهد داشت.

 جذب مشتری در اینستاگرام با هدف افزایش فروش

در شرایطی که کسب‌وکارها به‌شدت به دنیای دیجیتال و فروش مجازی روی آورده‌اند، هر غفلت ساده می‌تواند شما را از رقبای کاری‌تان بسیار عقب‌تر بیندازد. بنابراین فعالان تجارتها که اهداف بزرگی را دنبال می‌کنند، باید پیوسته به‌دنبال جذب مشتری و مخاطب باشند تا پیام برندشان را به گوش افراد بیشتری برسانند.

احتمالاً شما به‌عنوان مدیر کسب‌وکار کوچک یا بزرگ به‌خوبی می‌دانید که اولویت کاری‌تان باید داشتن استراتژی سودمند برای جذب مشتری هدفمند باشد. از سوی دیگر برای تبدیل مشتریان ساده به مشتریان واقعی و وفادار باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. مهم‌ترین سرمایه شما در اینستاگرام همان فالوورها و مخاطبان شما هستند.

البته برای موفقیت پایدار و رسیدن به اهدافتان پیوسته نیاز به جذب مشتریان جدید دارید.

 شیوه تبدیل فالوور به مشتری

مسلماً شما هم تایید می‌کنید که بزرگ‌ترین شاخصه کسب‌وکارهای موفق و پردرآمد اینستاگرام توانایی‌های تحسین‌برانگیز آن‌ها برای تبدیل فالوورها به مشتریان ثابت است. حالا این سوال مطرح می‌شود که جذب مشتری در اینستاگرام چگونه ممکن است؟

شما از شیوه‌های مختلفی مانند خرید فالوور اینستاگرام یا خرید ویوی اینستاگرام برای بهتر جلوه دادن پیج کاری‌تان استفاده می کنید اما این تنها یک شروع برای بازاریابی کسب‌وکار شماست. استفاده هوشمندانه از روش‌هایی مانند تبلیغات در پیج های پربازدید- شیوه‌های مختلف تبلیغاتی در پست و استوری پیج – بهبود محتوای پست گذاری- به‌کارگیری هشتگ‌های پرکاربرد و تأثیرگذار- برقراری تعامل با مخاطبان و برگزاری کمپین‌ها و مسابقات تعدادی از فعالیت‌هایی است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به یک برند شناخته‌شده در اینستاگرام تبدیل شوید.

پس از اینکه به خوبی در اینستاگرام شناخته شدید کاربران پیج شما به دیگران پیشنهاد می دهند و از اینجا به بعد اگر اعتمادسازی مناسبی انجام داده باشید افراد پس از مشاهده بازخوردها به دنبال کنندگان فعال و سپس به مشریان تبدیل می شوند.

یکی از موراد مهم دیگر تبلیغات صادقانه است. یعنی هر آنچه را که ادعا می کنید در محصولات و خدمات شما وجود دارد کاملا به مشتری ثابت کنید. رضایت مشتریان از خرید مهم ترین عامل برای تبلیغات برند است. جذب مشتری در اینستاگرام نتیجه فعالیت های هدفمند برای اثبات حرفه ای بودن کار شماست.