اینستاگرام ابر پیام‌رسان شبکه‌های اجتماعی این روزها حرف اول را در رفع نیاز مخاطبان و به‌خصوص گردانندگان پیچ‌های بیزینسی می‌زند. خب برای این ‌که بتوانید در میان رقبای این پلتفرم حرفه‌ای آپشن‌های تازه‌ای رو کنید باید ابتدا با قابلیت‌های مختلف اینستاگرام به‌ویژه قابلیت های جدید استوری اینستاگرام به‌خوبی آشنا شوید.

شاید کمی عجیب به ‌نظر برسد که برای هر جزء از کاربردهای این اپ پرطرفدار نیاز به راهنما داشته باشید اما باید بدانید که همین قلق های ساده باعث بیشتر دیده شدن پیج کاری‌تان می‌شود. قابلیت های پویا و منحصر بفرد استوری اینستاگرام آن را از یک پلتفرم با امکان اشتراک گذاری عکس به پلتفرمی پویا و سرگرم کننده برای انتشار انواع محتوا تبدیل کرده است.

عملکرد استوری اینستاگرام

همان‌طور که حتما می‌دانید برای ورود به بخش ایجاد استوری باید روی عکس پروفایل تان در صفحه اصلی پروفایل اینستاگرام کلیک کنید. این بخش از اینستاگرام از جذاب‌ترین و محبوب ترین ویژگی های آن است که امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار می دهد. در واقع روش‌های مختلفی برای استوری گذاشتن وجود دارد که می‌توانید به کمک آن محتواهای گوناگونی استوری کنید.

بخش استوری به این صورت نمایش داده می شود که وقتی وارد صفحه اصلی پروفایل اینستاگرامتان شوید، در قسمت دنبال کننده‌ها دور تصویر پروفایل فالوورها دایره نارنجی ‌رنگی ظاهر می‌شود که نشان دهد استوری گذاشته اند.

قابلیت استوری کردن در اینستاگرام از سال 2016 افزوده شد و در حال حاضر بیش ‌از ۵۰۰ میلیون نفر از این آپشن مهیج بهره می‌برند. حالا سوال اینجاست! چگونه با قابلیت های جدید استوری اینستاگرام و تکنیک‌های جانبی آن می‌توان برگ برنده را در میان رقابت کسب و کارها بدست آورد؟ پاسخ این سوال کاملا واضح است؛ برای استفاده از امکانات موجود در تمام اپلیکیشن ها باید به دنبال یادگیری آن باشید.

پس تا اینجای کار متوجه شدیم آموزش قابلیت های جدید استوری اینستاگرام باید در اولویت کارمان باشد. پیش‌از آنکه با ترفندهای استوری اینستاگرام آشنا شوید باید اپ اینستا را در موبایل خود بروزرسانی کنید. مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در روند کارتان مد نظر داشته باشید این است که هر چند مدت یک‌بار آپدیت های جدیدی ارائه می‌شود که قابلیت‌های جدید اینستاگرام را به کاربران معرفی می‌کند.

آشنایی با قابلیت های جدید استوری اینستاگرام

زمان‌سنج یادآور لایو

یکی از بخش‌های کاربردی که در حال حاضر به ‌طور گسترده توسط پیج های مختلف بیزینسی با استراتژی‌های دقیق استفاده می‌شود. با کاربرد این آپشن شما می‌توانید برای برنامه لایوی که تصمیم دارید چند ساعت بعد اجرا کنید، ثانیه شمار بگذارید. این قابلیت علاوه ‌بر ایجاد انگیزه دنبال کنندگی   در کاربران به آن‌ها این امکان را می‌دهد که برای دسترسی به لایو یادآور داشته باشند.

 طرح پرسش و گرفتن بازخورد

این قابلیت جدید اینستاگرام به دو صورت پرسش‌وپاسخ گزینه‌ای و تشریحی استفاده می‌شود. با این آپشن بسیار کارآمد قادر خواهید بود نظر دقیق کاربران را درباره فعالیت‌ها و پست‌های تان بدانید. درمورد پرسش‌های دو گزینه‌ای که فرآیند پرسش و پاسخ مشخص است و به دو گزینه محدود می شود. اما در مورد پاسخ‌های تشریحی فیلدی برای کاربر نمایان می‌شود که می تواند پاسخ خود را در آن درج کند. این قابلیت به ویژه بعد از خرید فالوور اینستاگرام بازخوردها را به شما نشان می دهد.

طراحی استوری اینستاگرام

این ‌مورد هم یکی از تکنیک‌های جدید اینستاگرام است که طرح‌های خاصی برای نوشتن متن یا جمله و عبارت برای انتشار آن در اختیار شما قرار می‌دهد. برای این کار باید روی طرح پیش‌فرض در منوهای استوری کلیک کنید تا مدل‌های متنوع برای شما آشکار شود.

 گیف استوری کنید

این بخش یکی از قابلیت های جدید استوری اینستاگرام برای انتشار تصاویر گیف است. البته تنها از میان گیف های وب‌سایت Giphy حق انتخاب دارید.

 تبریک تولد

یکی دیگر از قابلیت های جدید استوری اینستاگرام بخش اختصاصی برای تبریک تولد است. هنگامی‌که فرد مورد نظر را برای تبریک منشن می‌کنید اینستاگرام به ‌طور خودکار استوری های گذشته‌ای که با این کاربر داشته‌اید را برای اضافه کردن به این استوری به شما پیشنهاد می‌دهد.

 باکس پرسش‌وپاسخ در لایو

پرسش ‌و پاسخ استوری و لایو هر کدام امکانات جداگانه‌ای هستند که اینستاگرام این دو حالت را در لایو ترکیب کرده و یک باکس پرسش‌وپاسخ ایجاد کرده است. به این صورت که در هنگام اجرای لایو باکس پرسش‌وپاسخ را انتخاب کرده و آن را به همراه سوال ذهنی تان در اختیار کاربران قرار می‌دهید.

در این ‌صورت همه سؤالات به طور منظم در دسترس شما قرار می‌گیرند و می‌توانید به تک‌تک آن‌ها پاسخ دهید. در صورتی ‌که عده‌ای دیر به لایو برسند باز هم امکان مشاهده سوالات و این‌که شما دقیقاً درحال پاسخ ‌دادن به کدام ‌سوال هستید برایشان قابل‌ مشاهده خواهد بود.