پولسازی با اینستاگرام بحث داغ این روزهاست که افراد مستعد و هوشمند را درگیر طراحی و برنامه‌ریزی برای ایجاد پیج اینستاگرام بیزینسی برای فروش کالا و خدمات کرده ‌است. به ‌نظر می‌رسد در چنین فضایی اگر زودتر به خودتان نیایید و از این فرصت طلایی استفاده نکنید با گذر زمان دچار حسرت خواهید شد.
به ‌ویژه اگر تمایل دارید کار خانگی بی‌دغدغه با سرمایه اندک را تجربه کنید. اما سوال اینجاست که چطور می‌توانیم از اینستاگرام سودآوری کنیم؟ برای دستیابی به پاسخ منطقی به این سوال ذهنی ابتدا باید بسترهای مناسب برای فروش در این پلتفرم را بشناسیم و بدانیم فروش در اینستاگرام با چه ترفندهایی امکان پذیر است.

چرا اینستاگرام را برای درآمدزایی انتخاب کنیم؟


اینستاگرام یک پلتفرم هوشمند است که مخاطبان هدف به‌سادگی و با روش‌های مختلف به محتوای مورد نظرشان مرتبط می‌شوند. در ضمن تصویر ویدیو محور بودن آن جذابیت فزاینده‌ای به آن می‌دهد و در کنار امکان نوشتن محتوای متنی برای توصیف فیلم یا تصویر یا بیان احساسات و نظرات تاثیر عمیقی بر مخاطبان داشته ‌است.
در میان این قابلیت‌های جذاب و متنوع، تکنیک‌هایی در اینستاگرام وجود دارد مانند هشتگ ها و قرار دادن استوری که آن را نسبت ‌به سایر شبکه‌های اجتماعی متمایز می‌کند. در فضای بازاریابی اینستاگرام درست از زمانی‌که مطلب یا عکس قرار می‌دهید افراد زیادی شما را پیدا می‌کنند.
اگر محصولی را معرفی کنید کاربران به واسطه هشتگ هایی که می‌گذارید محصول را به دیگران معرفی می‌کنند و در مدت کوتاهی پست شما دست ‌به ‌دست می‌شود.

چطور کسب درآمد از اینستاگرام را آغاز کنیم؟


اینستاگرام مزیت‌های بسیاری دارد که می‌تواند با شما در فروش محصولات یا ارائه خدمات تان همراهی کند. اینستاگرام ویترین فعالیت‌های شماست. هر فردی که با هدف کسب درآمد در اینستاگرام حضور حضور دارد، شیوه‌ای برای معرفی خود برمی‌گزیند.
ممکن است شما کالا یا خدماتی ارائه دهید یا این‌که آموزش‌ها و تجربیاتی داشته باشید و آن را در اختیار دیگران قرار دهید. به‌هرحال اینستاگرام ویترینی برای نمایش کسب‌وکار شماست.

پولسازی با اینستاگرام بدون سرمایه


خوبی اینستاگرام این است که هر کسی در هر موقعیتی و با هر سطح دانشی می‌تواند از قابلیت‌های آن بهره‌مند شده و کسب درآمد کند. با توجه به این‌که کاربران اینستاگرام در کل دنیا روزبه‌روز درحال افزایش هستند می‌توانید علاوه ‌بر فروش داخلی برای ارائه خدمات خارج از مرزهای محدوده سکونت تان هم برنامه‌ریزی کنید. برای اینکه فروش خارجی را در پیج کاری تان گسترش دهید باید تغییراتی در اکانت بیزینسی خود ایجاد کنید تا برای کاربران خارج از کشور قابل دسترسی باشد.
محبوبیت اینستاگرام در میان کاربران ایرانی آن را به گزینه مناسبی برای شناخته شدن و فروش محصولات و خدمات تبدیل کرده است . این را به خاطر داشته باشید که شما در هیچ جایگاه حضوری نمی توانید به این حجم وسیع از مشتریان دسترسی پیدا کنید. تنها کاری که باید برای پولسازی در اینستاگرام انجام دهید پیدا کردن مخاطبان هدف کسب و کارتان است.

سه شیوه برای کسب درآمد از اینستاگرام


همان‌طور که در دور و اطراف خود می‌بینید همه مشاغل این روزها پل‌های ارتباطی در فضای مجازی به ‌ویژه اینستاگرام ایجاد کرده‌اند. اغلب کاربران پیجی راه‌اندازی می‌کنند و به هر روشی که شده برای افزایش فالوور اینستاگرام تلاش می‌کنند.
این روش‌ها می‌تواند شامل خرید فالوور اینستاگرام یا خرید ویو اینستاگرام باشد.

1- فروش مستقیم محصولات و خدمات


یکی از رایج‌ترین شیوه‌های کسب درآمد در اینستاگرام که بسیاری از افراد آن را به کار می‌گیرند فروش کالا و خدمات است. این کالاها می‌تواند تولید خودتان باشد یا مح

صولات دیگران را بفروشید. ممکن است محصولاتی مانند کیک خانگی، گیف های دست‌ساز یا فروش تورهای لحظه آخری باشد. همه این‌ها نمونه‌هایی از فروش مستقیم کالا و خدمات به شمار می‌روند.

2- فروش غیرمستقیم کالا و خدمات


عده‌ای دیگر پیج پرمخاطبی دارند که به واسطه فالوور های فراوان می‌توانند محصولات و خدمات پیج های دیگر را معرفی کنند. به‌عنوان نمونه افرادی کلیپ‌های خنده‌داری تولید می‌کنند و در میان محتواهای سرگرم‌کننده خود به مخاطبان چند هزارنفری شان برند خاصی را معرفی می‌کنند.

3- برندسازی در اینستاگرام


بعضی از کسب‌وکارها برند فعالیت خود را در میان مخاطبان اینستاگرامی معرفی می‌کنند و از این طریق آن‌ها را به بسترهای اصلی کسب‌وکارشان وارد می‌کنند که می‌تواند وب‌سایت باشد. از آنجایی‌ که شبکه‌های اجتماعی اغلب در کشورمان به‌طور موقت دسترسی دارند، بهتر است از این فرصت برای بازاریابی اینترنتی فعالیت‌های خود بهره ببرید.
بگذارید خیالتان را راحت کنم اگر فالوور های پیج شما به تعداد یک میلیون برسد، می‌توانید با فروش محصول یا ارائه خدمات به درآمدی در حدود ۵ میلیون در روز و پولسازی در اینستاگرام برسید. البته این میزان درآمد در اینستاگرام حد متوسطی به شمار می‌رود.