بازاریابی تیک تاک : تیک‌تاک پلتفرم فوق‌العاده سرگرم‌کننده‌ای برای گشت و گزار در فضای مجازی است اما خوب است به آن به‌عنوان ابزاری برای تجارت هم نگاه کنید. راهکارهایی برای بازاریابی تیک‌تاک وجود دارد که به کمک آن می‌توانید اطمینان پیدا کنید که ویدئوهای منتشرشده شما برجسته می‌شوند.

اگر شما ادمین تولید محتوای تیک‌تاک هستید برای یادگیری بهترین نکات بازاریابی در تیک‌تاک، راه‌های افزایش بازدید و نحوه بهینه‌سازی ویدیوهایتان در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

 مهم‌ترین راز و رمزهای بازاریابی تیک‌تاک

شناخت و سازگاری با روندها:

شناسایی روندها و همسو شدن با آن بخش مهمی از فعالیت یک تولیدکننده موفق محتوای تیک‌تاک است. به جای این‌که در تاریکی عکس‌برداری کنید، هرآنچه tiktokers های موفق منتشر می کنند را مشاهده کنید و در همان مسیر گام بردارید.

اگر واقعاً در ساخت فیلم‌های ترند جدی هستید باید هر روز جستجو کنید. ممکن است نیاز باشد وقت زیادی را در تیک‌تاک بگذرانید تا بتوانید ترندهای آینده را شناسایی کنید. به‌ محض این‌که ترند جدیدی را کشف کردید باید برای تولید محتوای مرتبط با آن دست ‌به‌کار شوید.

برای خرید لایک تیک تاک کلیک کنید

ارتباط مستقیم با مخاطبان

پلتفرم tiktok دارای یک میلیارد کاربر است که جذب آن‌ها دشوار است اما خبر خوب این است که شما می‌توانید در میان موج عظیمی از کاربران مخاطبانی را بیابید که محتوای شما را دوست دارند. داشتن یک میلیارد دنبال کننده که عاشق کار شما هستند بسیار عالی خواهد بود اما در واقعیت امکانپذیر نیست. شما به یک طاقچه نیاز دارید. طاقچه همان تخصص شماست.

ویدیوهایتان را بهبود بدهید:

مسلماً شما ویدیوهای تان را برای همه کاربران نمی‌سازید احتمالاً ۱ تا ۲ دسته وجود دارد که محتوای شما به بهترین نحو در آن قرار می‌گیرد. به‌ عنوان نمونه اگر در مورد پخت نان تیک‌تاک تهیه می‌کنید این یک تاقچه است. پیدا کردن و داشتن طاقچه به شما کمک می‌کند تا با مخاطب مناسب ارتباط پیدا کنید.

همکاری با برندها

همکاری با برندها راهی شگفت‌انگیز برای شناخته شدن و کسب درآمد بیشتر در تیک‌تاک است. همکاری تجاری هنگامی صورت می‌گیرد که یک برند و یک تولیدکننده محتوا با هم همکاری می‌کنند. برند می‌خواهد برای محصول خود تبلیغ کند. بنابراین آن‌ها از خالقان محتوای محبوب در این کار استفاده می‌کنند.

اگر تا به ‌حال دیده‌اید که یک فرد تاثیرگذار از محصول خاصی در یکی از تیک‌تاک های خود استفاده کرده یا درباره آن صحبت می‌کند به‌احتمال زیاد این یک نام تجاری با تبلیغات پولی است.

برای تولید محتوا از دیگران الهام بگیرید

یک راه برای بازاریابی تیک تاک تولید محتوای خوشمزه و دل‌نشین این است که محتواهای زیادی که سایر tiktoker  ها ارسال می‌کنند را مشاهده کنید. از سایر اینفلوئنسر ها ایده بگیرید و با توجه به آن محتوای اختصاصی خودتان را بسازید در شروع کار از ساختن ویدئوهای ساده و واقعی نترسید. تولید محتوای پیچیده‌تر و افزودن جلوه‌های ویژه به فیلم‌ها با گذشت زمان انجام می‌شود اما مهم‌ترین چیز این است که محتوای تولیدی تان به ‌خودی ‌خود از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

استراتژی های کسب و کاری تان را مشخص کنید

شما می توانید تیک تاک را تنها برای سرگرمی ایجاد کنید اما مسلما خیلی بهتر است که اهدافی را در ذهن داشته باشید که با اهداف کلی کسب و کارتان مرتبط باشد. اگر قصد دارید مخاطبان تازه ای بدست آورید و برندتان را شناخته شده تر کنید باید آگاهی های بیشتری در مورد برندتان به مخاطبان ارائه کنید. از طریق مشارکت با مشتریان ارتباط قوی تری ایجاد کنید.

چرا پلتفرم تیک تاک از سایر رسانه های اجتماعی متفاوت است؟

شاید برایتان عجیب باشد که تیک تاک در این مدت کوتاه تا این حد توجه ها را به خود جلب کرده است. اما این برنامه واقعا چه ویژگی دارد که مخاطبان را به خود جلب کرده است؟ تیک تاک به این دلیل که یک شبکه اجتماعی موسیقی و فیلم محور است و مخاطبان می توانند به طور کاملا آزادانه ویدئوهای شخصی سه دقیقه ای خود را در آن انتشار دهند، جذاب شده است. از این لحاظ که شبکه های اجتماعی دیگری مانند فیس بوک، لینکدین و اینستاگرام در درجه اول بر به اشتراک گذاشتن تصاویر و متن تمرکز کرده اند، تیک تاک حالا فضای جذابتری را ایجاد کرده است.

تیک تاک با امکان به اشتراک گذاری ویدئوهای متنوع دنیای جدیدی از ارتباط بین شما و مخاطبان هدف تان را گشوده است. با این کار شما به طور مستقیم و خیلی ساده تر می توانید در زمان کوتان منظورتان را به مخاطب منتقل کنید. ضمن اینکه می توانید پیام های تبلیغاتی کسب و کارتان را در قالب ویدیوهای شیرین به مخاطب بخورانید. این به معنای بازاریابی تیک تاک به صورت غیر مستقیم است.