این روزها بازاریابی از حالت سنتی خارج ‌شده و شکل متفاوتی به خود گرفته ‌است. حالا دیگر تبلیغات بیلبورد، تراکت، تبلیغات تلویزیونی و معرفی چهره ‌به ‌چهره برای شناساندن برند تجاری شما کافی نیست. به کمک بازاریابی در فضای مجازی می‌توانید تبلیغاتی مؤثرتر و با کارایی بیشتر و در مقابل با هزینه های کمتر انجام دهید.

درست است که هزینه‌های چاپ پوستر، بیلبورد و تبلیغات مشابه با این‌ هم تاثیر خودش را می‌گذارد اما از آنجایی‌که عمده افراد جامعه جذب فضای مجازی شده‌اند شما هم باید از این فرصت بزرگ و طلایی برای معرفی خودتان و برندسازی کمک بگیرید.

چرا تبلیغات در شبکه های مجازی مهم است؟

انواع پلتفرم‌های شبکه های مجازی به کسب ‌و کارها اجازه می‌دهد تا علاوه ‌بر شناساندن برند تجاری و نوع محصولات و کسب ‌و کارشان، به ‌طور دائم اطلاعات مربوط به حیطه کاری شان را بروزرسانی کنند. فرصتی که در بیشتر انواع تبلیغات میسر نیست یا به ‌سختی و به ‌طور هزینه‌بر قابل ‌اجرا خواهد بود. ضمن این‌که تبلیغات اینترنتی ضریب نفوذ بیشتری در جامعه دارد.

خرید ویو اینستاگرام

حالا این سوال مطرح می‌شود که چطور از فرصت تبلیغات در فضای مجازی به‌ نحوی صحیح بهره ببریم؟ در برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که مهم‌ترین مسئله مهارت کاربران است. یعنی اینکه صاحبان کسب و کار چطور از فرصت های در اختیارشان به طور بهینه استفاده می کنند. راه‌های متنوعی برای بازاریابی در فضای مجازی وجود دارد. قطعا همه ما به عنوان کاربران اینترنت این تجربه را داریم که به ‌طور روزانه با تبلیغات سایت‌های گوناگون که ناگهان جلوی چشمان ما ظاهر می شود، بمباران می شویم.

این روش متداول‌ترین سبک تبلیغات اینترنتی است که نمونه سنتی آن نصب تراکت روی دیوار شهر است. تبلیغات سایت به شکل یک عکس همراه با متن یا فایل چندرسانه‌ای روی سایت‌های پربازدید جا خوش می‌کند و به مخاطب منتقل می‌شود. جالب‌تر این که این‌گونه تبلیغات این روز‌ها شکل هوشمندتری به خود گرفته است. به لطف قابلیت‌های پیشرفته گوگل ، بر مبنای محتوای سرچ شده توسط کاربران و نوعی نیازهایشان تبلیغات اختصاصی به آن‌ها نمایش داده می‌شود.

به ‌عنوان نمونه کاربری که یک یا چند بار عنوان “کفش کتانی ورزشی” را سرچ می‌کند با تبلیغات مرتبط با این عبارت در سایت‌های تبلیغاتی مواجه خواهد شد. به عبارتی نیازهای مخاطب شناخته می شود و بر طبق آن تبلیغات مرتبط در جستجوهای بعدی در سایت های تبلیغاتی مقابلش قرار می گیرد.

بازاریابی در فضای مجازی با تبلیغ در شبکه های اجتماعی

دومین فعالیت مؤثری که برای بازاریابی در فضای مجازی می‌توانید انجام دهید، ساخت کانال و اکانت در شبکه‌های مجازی و درگیر کردن مخاطبان از طریق این شاهراه هاست. با ساخت پروفایل اختصاصی برای برند تجاری کسب ‌و کارتان و سپس جذب مخاطبان هدف می‌توانید با سرعتی بیشتر و حتی چند برابر تبلیغات سنتی مشتری کسب کنید. جالب است که تحقیقات جدید در مورد اهمیت تبلیغات در فضای مجازی نشان داده ‌است که کاربرد تبلیغ کلمه‌ای منحصراً می‌تواند تا 10% ‌ به پیشرفت کسب ‌و کار و جذب مشتری بیشتر کمک کند، در حالی ‌که کمک گرفتن از مدل ترکیبی تصاویر و محتوای متنی یا محتوای ویدئویی می تواند تا 65%  تاثیرگذار باشد.

دلیل این تأثیرات کاملاً روشن و واضح است چرا که افراد معمولاً بیشتر تمایل به مشاهده عکس و ویدئو دارند تا خواندن مطالب و ذهن مخاطبان با تبلیغات دیداری بیشتر درگیر می‌شود. در نتیجه در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توئیتر پست‌هایی که به همراه عکس منتشر می‌شود، تا %۱۵۰ بیشتر از سایر پست‌ها توسط مخاطبان به اشتراک گذاشته می‌شود.

از این رو تولید محتوای ویدئویی به ‌شدت توصیه می‌شود چرا که ۸۵% افراد تمایل دارند وقتی‌که می‌خواهند محصول یا کالایی را به‌ صورت آنلاین بخرند، در قالب ویدئوی خیلی کوتاه ویژگی‌های محصول را مشاهده کنند.

تبلیغات را از کدام شبکه مجازی شروع کنیم؟

همان‌طور که در چند سال اخیر شاهد بودیم اینستاگرام رکورد  شبکه‌های مجازی را جابه‌جا کرده و در صدر تعداد مخاطبان مشتاق و علاقه‌مندی‌ها قرار گرفته ‌است. بنابراین می‌تواند فرصتی عالی برای بازاریابی در فضای مجازی باشد. در اینستاگرام حرف اول را تعداد فالوور ها می‌زنند. روش‌های زیادی برای افزایش فالوور اینستاگرام وجود دارد اما اگر فرصت کافی برای این کار ندارید، خرید فالوور اینستاگرام راهکار خوبی برای پیشرفت سریع در این پلتفرم پرمخاطب است.

بااینکه چند سالی است که تلگرام به دلیل فیلترینگ در ایران با مشکلاتی برای ارتباط با مخاطبان رو به ‌روست اما همچنان اهمیتش را برای جلب مشتریان بیشتر حفظ کرده ‌است. خرید ممبر تلگرام هم راه میانبری برای تبلیغات در فضای مجازی است.