همزمان با شروع سال 2021 الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور تغییراتی پیدا کرد که برای عده ای از کاربران ایجاد سردرگمی می کرد. در الگوریتم های جدید اینستاگرام برای صاحبان پیج هایی که با فالوورهای خود تعامل خوبی برقرار می کنند پاداش هایی در نظر گرفته می شود.

همه ما تایید می کنیم که در حال حاضر اینستاگرام محبوب ترین و پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در میان مردم همه کشورهای دنیا بخصوص ایران است. یکی از دلایل بزرگ این جذابیت امکان اشتراک گذاری تصویر، ویدیو و محتواهای چند رسانه ای است. این فضا بستری برای تبلیغات افراد برای کسب و کارهایشان و برای رسیدن به اهداف بزرگ است.

عملکرد الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور

هنگامی که پستی در اینستاگرام قرار می دهید در یک ساعت اول تنها به 10 درصد از فالوورها نمایش داده می شود. واضح تر بگویم در ساعت اول اینستاگرام میزان تعامل فالوورها با پست شما  را بررسی می کند. در این ارزیابی تعداد لایک، کامنت، ویو، ایمپرشن و ریچ در همان ساعت اول اهمیت زیادی دارد.

در صورتی که در این یک ساعت میزان تعامل مخاطبان با پست شما زیاد باشد و در مقایسه با پست های قبلی شما روند رو به رشدی داشته باشد، پست جدید شما برای افراد بیشتری قابل مشاهده خواهد بود. در نهایت هنگامی که افراد بیشتری با پست شما روبرو می شوند مسلما احتمال فالو کردن پیج تان بیشتر می شود.

افزایش فالوور اینستاگرام در این روش بر اساس الگوریتم های اینستاگرام صورت می گیرد که تاثیرش را روی پیشرفت کسب و کار نشان خواهد داد.

ایجاد تعامل با اکانت های دیگران هم یکی از شیوه های افزایش فالوور است. هنگامی که پست مورد علاقه تان را می بینید و نظرتان را به صورت کامنت با دیگران به اشتراک می گذارید، ممکن است صاحب پیج پست شما را مفید ارزیابی کند و در پایین پست پین کند. در این حالت شانس دیده شدن در میان هزاران نفر فالوور را دارید.

علاوه بر این الگوریتم اینستاگرام در چنین مواقعی رابطه بین شما و اکانت های دیگر را موثر تشخیص می دهد. این مسئله باعث می شود الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور شما را در لیست پیشنهادات فالوورهای پیج مورد نظر قرار داده و شانس فالو شدن بیشتر به شما بدهد.

پست های بی محتوا منتشر نکنید

انتشار پست های بی محتوا می تواند به کلی اعتبار پیج شما را از بین ببرد. خیلی از مواقع صاحبان پیج ها بدون اینکه کیفیت محتوایی را به دقت بررسی کنند آن را بازنشر می دهند یا پست های نامعتبر و تکراری به صفحه فید کاربران می فرستند.

الگوریتم های اینستاگرام اصلی ترین کنترل کننده های محتوای شبکه های اجتماعی هستند پس کیفیت بالای محتوا برایشان اهمیت زیادی دارد.

حقیقتش را بخواهید اگر تمایل دارید فالوورهای زیادی به طور قانونی کسب کنید باید کیفیت محتواهایتان را بالا ببرید. برای طراحی آنها وقت بگذارید تا کاربران بیشتری را درگیر کنند.

هنگامی که فالوورهایتان این پست ها را با دیگران به اشتراک می گذارند الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور عمل می کند. اینستاگرام این محتواهای جذاب را به وسیله اکسپلور به سایر مخاطبان که به نظر می آید به این محتواها علاقه مند باشند نمایش می دهد.

اینستاگرام نسبت به استفاده کاربران از ربات ها هم بسیار حساس است و در موارد بخصوصی کاربران را Action Blocked می کند یعنی برای مدتی اجازه فعالیت در اینستاگرام به آنها نمی دهد. آنچه در این حالت باعث حساسیت اینستاگرام می شود فالو کردن سریع کاربران است که  باعث می شود پیج خاصی را ربات تشخیص دهد.

از هشتگ گذاری بهینه استفاده کنید

هشتگ گذاری روش هوشمندانه ای برای جذب مخاطبان بیشتر است و نقش همان کلمات کلیدی در گوگل را بازی می کند. در اینستاگرام هر کاربری این امکان را دارد که هر عبارت دلخواهی را به صورت هشتگ جستجو کند بنابراین شما این شانس را دارید که در گستره جستجوهای مخاطبان اینستاگرام قرار بگیرید.

از روشهای خلاقانه استفاده کنید

داشتن یک پیج جذاب و متنوع باعث می شود در ایجاد تعامل با مخاطبان موفق تر باشید و با افزایش فالوور روز به روز جامعه مجازی تان را تقویت کنید. روش های بسیاری برای ایجاد تغییرات خلاقانه در اکانت اینستاگرام  وجود دارد که با یک جستجوی ساده می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

بر اساس آمارها بیش از 85 درصد ویدیوها در فیسبوک بی صدا دیده می شوند. این نشان می دهد که باید سعی کنید بری ویدیوهای IGTV زیرنویس فارسی ایجاد کنید. البته در اینستاگرام برنامه هایی برای زیرنویس کردن اتوماتیک به 16زبان پرکاربرد دنیا طراحی شده است اما هنوز به مرحله پیاده سازی نرسیده است.

برای خرید فالوور کلیک کنید