در بروز رسانی های جدید اینستاگرام اصطلاح تازه ای به نام استراتژی فالو بک افزوده شده است که به معنای پذیرش دعوت از جانب فالوور شماست. عنوان follow back مفهومی در ارتباطات امروزی است که مرزهای روابط آنلاین را در اینستاگرام دگرگون کرده است.

اینستاگرام در مدت کوتاهی به پرطرفدارترین و پر مخاطب ترین پلتفرم شبکه اجتماعی تبدیل شد. این اپلیکیشن جذاب تعداد فراوانی از کاربران را در سراسر دنیا در فضایی با عنوان دهکده جهانی گرد هم آورده است.

استراتژی فالو بک به چه معناست؟

فالو کردن افرادی که فالو کننده شما هستند. اگر در زمان ورود به یک پیج کلمه فالو بک را مشاهده نکردید متوجه می شوید که آن پیج فالوور شما نیست. پس با این توصیف تفاوت آیکون فالو با فالو بک تنها در این است که فالو بک نشان می دهد ادمین پیج مقابل فالوور شماست.

اصطلاحات بک کردن، بک دادن و فالو بک چه تفاوتی با هم دارند؟

این عبارات تفاوتی با هم ندارند و برای راحتی کار کاربران در جایگاههای مختلف استفاده می شوند.

اینستاگرام بدون ابزار فالو بک

پیش از اینکه عبارت فالو بک به اینستاگرام افزوده شود شکل برقراری ارتباط در اینستاگرام یعنی فالو و فالووینگ به صورت دیگری بود.

* به پیج کاربر جدید با خصوصیت public وارد می شدید

* در بالای صفحه گزینه follow را مشاهده می کردید

* هنگامی که گزینه follow را لمس می کردید از آن پس شما فالو کننده آن صفحه می شدید

* پس از این آیکون فالو به آیکون following تبدیل می شد

اینستاگرام با آپدیت جدید فالو بک

*به صفحه public یک کاربر وارد می شوید

*گزینه فالو را لمس می کنید

*در صورتی که ادمین پیج شما را فالو کند عبارت فالو بک را مشاهده می کنید

*هنگامی که آیکون follow back را لمس می کنید شما هم پیج را فالو کرده اید

* از این پس شما نبال کننده آن پیج خاص هستید و آیکون follow back به following مبدل می شود

توجه داشته باشید که اگر پیج کاربر مورد نظر در حالت private یا خصوصی باشد پس از اینکه گزینه فالو را لمس می کنید باید منتظر باشید درخواست شما از جانب ادمین پیج تایید شود. پس از تایید مراحل 4 و 5 به ترتیب اتفاق می افتد. توجه داشته باشید که شما گزینه follow back را تنها در پیج های مشاهده می کنید که ادمین پیج شما را فالو کرده باشد.

اصطلاح follow back به این معناست که درخواست فالو کردن شما از سوی ادمین پذیرفته شده و حالا شما می توانید ارتباط را دو طرفه کنید. صاحب نظران بر این باورند که اینستاگرام استراتژی فالو بک را طراحی کرده تا میزان تعامل کاربران را افزایش دهد. عبارت follow back به کاربر یادآوری می کند تا فالوورهای خود را دنبال کند.

یکی دیگر از اصطلاحات کاربردی که کاربران را تشویق می کند تا ارتباطشان را با کاربران دیگر گسترش دهند و به رشد کسب و کار آنها نیز کمک می کند عبارت engagement است. این در واقع به معنای نرخ تعاملی است که شما با فالووینگ ها و فالوورهای خود دارید.

عده ای از تحلیلگران فضای مجازی بر این باورند که هدف از انتخاب استراتژی فالو بک بازگشت انسانها به ارتباطات قبلی است. این گزینه انسانها را به ارتباطات بیشتر ترغیب می کند. به عبارتی شما با بک کردن دیگران میزان گفتگوها و ارتباطات خود را افزایش می دهید. در ضمن میزان محبوبیت پیج کاری تان افزایش پیدا می کند.

این را در نظر داشته باشید که افزایش محبوبیت، بازدیدهای بیشتر از پیج شما را به دنبال خواهد داشت.

برای خرید فالوور کلیک کنید

آیا گزینه فالو بک اجباری است؟

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که فالو بک کردن اجباری است؟ در پاسخ باید بگوییم فالو بک دقیقا همان فالو کردن است و تمام قوانین قبلی برای آن صادق است. شما می توانید آزادانه هر پیجی را که می خواهید فالو بک کنید.

پس از هر چند مدتی با شکل گیری آپدیت های جدید اینستاگرام، اصطلاحات جدیدی به آن افزوده می شود که هر کدام از آنها نحوه رفتار ما با پیج ها و کاربران دیگر را تعریف می کند. ممکن است این آپشن ها را کلا تغییر دهد یا اینکه آن را تکمیل کند. پس اگر گرداننده یک پیج بیزینسی هستید باید بروز رسانی ها را پیگیری کرده و ویژگی های جدید را بیاموزید.