درحال‌حاضر اینستاگرام ابر رسانه و غول شبکه‌های اجتماعی از حالت سرگرمی ساده بسیار فاصله گرفته ‌است و به میدانی برای هنرنمایی پیج های مختلف کسب‌وکاری تبدیل شده ‌است. هر روز بر تعداد افرادی که تمایل دارند با این شیوه کسب درآمد کنند افزوده می‌شود. حال سوال این است که در این فضای رقابتی شدید برای افزایش فروش در اینستاگرام چه باید کرد؟

افزایش فروش در اینستاگرام


هر فردی هنگامی‌که با هدف سودآوری به فضای پلتفرم اینستاگرام وارد می‌شود اگر واقعاً با جدیت و انگیزه فراوان کارش را شروع کند، قطعا مسیرهای موفقیت را یکی پس‌ از دیگری پیدا خواهد کرد. اما در این ‌میان افراد از راهکارهای ساده‌ای که باعث جلب توجه و ترغیب مخاطبان به یک پیج کسب‌وکاری می‌شود غافل می‌مانند.
شگردهایی که در عین سادگی نتایج فوق‌العاده‌ای به بار می‌آورد. ما در این فرصت قصد داریم به تعدادی از این موارد اشاره کنیم و مسیر شما را در افزایش مخاطبان و فروش بیشتر هموارتر سازیم. البته به خاطر داشته باشید که برای همگام شدن با تکنولوژی های روز، از جمله قابلیت های خاص اینستاگرام باید پیوسته آپدیت های جدید آن را دریافت کرده و با الگوریتم های جدیدش همراه شوید.

برنامه‌های تشویقی مخاطبانی وفادار می‌سازد


حتماً به‌وضوح در اینستاگرام مشاهده کرده‌اید که برندهای برتر و بزرگ ارتباط صمیمانه و مداومی با مشتریان دارند و با راه‌اندازی باشگاه مشتریان برنامه‌های تشویقی ترتیب می‌دهند. به‌عنوان نمونه به‌ازای هر بار خرید بخشی از پول به کارت عضویت افراد بازگشت داده می‌شود و با زیادتر شدن این مبالغ امکان خرید محصول برای مشتری فراهم می‌شود.
ممکن است تصور کنید این‌گونه برنامه‌ها تنها مختص برندهای مطرح است اما واقعیت این است که شما هم می‌توانید از این راهکارها برای افزایش فروش در اینستاگرام بهره ببرید و در حقیقت با این کار میان مشتری‌های وفادار و افرادی که تنها یک‌بار گذری از پیج شما خرید می‌کنند تفاوت قائل شوید.
حفظ مشتری‌های ثابت اولویت کاری‌تان باشد
اولین ماموریت شما در افزایش فروش باید حفظ مشتری‌های سابق باشد چراکه آن‌ها در تجربه‌های قبلی تمایل خود را برای پرداخت هزینه در قبال دریافت کالا و خدمات شما اعلام کرده اند. در ادامه می توانید از خرید فالوور اینستاگرام بهره ببرید.

آنالیز رقیبان و راهکارهای منحصربه‌فرد فروش


بررسی کارکرد رقبا همیشه ایده‌های جدیدی برای توسعه کسب‌وکار به شما می‌دهد. در این مسیر شما باید تلاش کنید از نقاط ضعف آن‌ها به نفع فروش بیشتر خودتان استفاده کنید و در مقابل از نقاط قوت آن‌ها ایده‌هایی جدید کسب کنید.
فروش اینترنتی را با راهکارهای مختلف تقویت کنید
در آینده‌ای نه‌چندان دور خیلی از کسب‌وکارها ناگزیر حذف می‌شوند و تنها مشاغلی توان بقا دارند که در اینترنت جای محکمی برای خود بسازند. خواهی‌نخواهی اینترنت بخش قابل‌توجهی از دنیای ما را فراگرفته ‌است و باید همه کسب‌وکارها برای ارائه خدمات خود از روش‌های آنلاین کمک بگیرند.

وب‌سایت رسمی ایجاد کنید


با اینکه فعالیت در شبکه‌های مجازی برای جذب و جلب مشتری در فضای آنلاین کارایی بالایی دارد، اما به‌تنهایی کافی نیست شما باید وب‌سایتی داشته باشید که سندش به نام شماست. همیشه این‌موضوع را در نظر بگیرید که شبکه‌های اجتماعی ممکن است عمر کوتاهی داشته باشند با اینکه توئیتر و اینستاگرام با قدرت در حال افزایش قابلیت پلتفرم‌های شان هستند، اما اگر روزی از دسترس خارج شوند، برای ادامه کسب و کارتان چه می کنید؟
حتما باید وب‌سایتی داشته باشید که پایگاه اصلی کسب‌وکارتان باشد و به‌عبارتی سندش به نام برند شما باشد.
اعتماد مشتری‌های وفادار را به تصویر بکشید
جلب اعتماد افراد در فضای آنلاین تا حد زیادی سخت‌تر از فروش حضوری است. اما این چالش هم راه‌حل‌هایی دارد؛ مسلماً هیچ‌ چیز بیشتر از مشاهده رضایت مشتریان سابق باعث جلب اعتماد افراد جدید نمی‌شود. این یک تکنیک جادویی به‌خصوص در اینستاگرام است. پس به هر صورتی که می توانید در استوری یا حتی پست هایتان پیام های قدردانی و رضایت یا تصاویر کاربرد محصولات توسط مشتریان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

محتوای ویدئویی را جدی بگیرید


کاربران فضای اینترنت به‌خصوص در اینستاگرام روزبه‌روز علاقه بیشتری به محتواهای ویدئویی نشان می‌دهند، بنابراین چه در شبکه‌های اجتماعی و چه در وب‌سایت از ویدئوهای جذاب و باکیفیت برای افزایش فروش در اینستاگرام بهره ببرید. ممکن است به دلیل از هزینه‌بر بودن تولید این محتواها یا زمان‌بر بودن، تولید آن در اولویت کسب‌وکارتان نباشد اما کافی است نگاهی به آمارهای کاربران فضای مجازی بیندازید تا نظرتان کاملاً تغییر کند.