امروزه با پیشرفت دنیای مجازی خصوصا در دوره کرونا استقبال از تبلیغات در اینستاگرام و بازدهی فوق العاده آن به طور چشم گیری افزایش داشته است. از این رو در این مطلب به ساعات اوج برای پست گذاشتن در اینستاگرام و اصول و قواعد آن می پردازیم.

برای یافتن بهترین زمان بری پست گذاشتن به منظور افزایش ویو اینستاگرام توجه به موارد زیر ضروری است.

بررسی نوع مخاطبانتان

گروه های مختلف افراد در زمان های خاصی به اینستا گرام مراجعه می کنند، با اندکی هوشمندی می توان این زمان ها را به دست آورد.

مثلا اگر اکثریت فالوور هایتان دانش آموزان هستند معمولا صبح تا ظهر در مدرسه و یا کلاس درس به سر می برند و فرصت آنلاین شدن برای اینستاگرام در صبح را ندارند.

پس اگر در این ساعت پستی قرار دهید بازخورد کمتری از جانب فالوور هایتان دریافت می کنید و اینستا گرام پست شما را به عنوان پستی که برای مخاطبین جذابیت ندارد می شناسد و امکان حضور آن در اکسپلور را کمتر می کند.

پیشنهاد : ارزان ترین لایک اینستاگرام

در نظر گرفتن نوع محتوای صفحه

نوع کسب و کار، نوع فعالیت پیج و حتی قالب پست که ویدئو یا عکس باشد نیز در پست گذاشتن در اینستاگرام اثر گذار است.

مثلا اگر مخاطبانتان گروهی از شاغلین و کارمند ها هستند طبیعی است که در زمان برگشتن از سرکار علاقه ای به دیدن پست اموزشی نداشته باشند و یک ویدئو شاد و جالب بیشتر مورد پسندشان واقع شود.

در این بخش باید ذکر کنیم محتوا خبری که از تاب و تب افتاده برای پست کردن نمی باشد. پس سعی کنید هر پست را در زمان مناسب خودش انتشار دهید.

مثلا پست یک روز برفی را در یک روز آفتابی انتشار ندهید و به قولی در پست گذاشتن تافته جدا بافته نباشید.

بررسی زمان های مختلف برای پست گذاشتن در اینستاگرام

توجه به زمان مناسب برای پست گذاشتن، بازدید پیج و در نتیجه تعداد فالوور ها را افزایش می دهد. اما برای تحقق این موضوع باید زمان های مختلف را برای گذاشت پست بررسی کنید.

برای یافتن مناسب ترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام می توانید چندین بار در زمان های مختلف این کار را انجام دهید.

آزمون و خطا شیوه مناسبی برای یافتن این تایم می باشد اما علاوه بر آن می توانید در استوری های خود این موضوع را نظر سنجی کنید مثلا با استفاده از آپشن نظر سنجی استوری یا سایر گزینه ها.

مورد دیگر که در این بخش باید توجه شود اعلام زمان پست گذاشتن به مخاطبین است که این کار فالوور هایتان را برای دیدن پست جدید مشتاق می نماید.

آنالیز فالوور ها با نرم افزار

نرم افزار های مختلفی برای این کار طراحی شده اند که می توانند اطلاعات مربوط به فالوور های شما را بدهند یکی از این برنامه ها insight  است.

در برنامه ای که گفته شد امکان دسترسی به زمانی که فالوور هایتان بیشترین فعالیت را در اینستاگرام دارند وجود دارد.

این مورد در قسمت Audiance   قابل مشاهده است که می توانید بیشترین تایم آنلاین بودن مخاطبانتان در هر روز از هفته را بررسی نمایید.

این برنامه قابلیت مشخص کردن تعداد جنسیت فالوور هایتان و درصد آن را دارد.

در زیر به ساده ترین روانشناسی رفتار فالوور ها در بازه های مختلف زمانی می پردازیم.

خرید فالوور اینستاگرام

دسته بندی بازه های زمانی برای پست گذاشتن در اینستاگرام

ساعت 9 تا 7 صبح

در این محدوده زمانی مخاطبانتان تازه از خواب بیدار شده و به سراغ گوشی و اینستاگرامشان می آیند اما معمولا به دنبال پیام هایی که از دیشب داشتند و یا اتفاقات شب قبل می پردازند از این جهت ممکن است بازدهی آن ها برای کسب و کار شما کافی نباشد.

ساعت 11 صبح تا 2 ظهر

با توجه به این که در ادارات این ساعت برای ناهار و نماز قرار داده می شود افراد زمان کوتاهی برا مراجعه به اینستا دارند و بهتر است از پست هایی با قالب عکس استفاده کنید.

ساعت 17 تا 19

به طور معمول این بازه زمان برگشت کارمندان به منزل است و پست های مناسب برای این بازه پست هایی با محتوای فان و سر گرم کننده است.

ساعت 9تا12 شب

مناسب ترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام در این محدوده است و بیشترین بازدهی را برای پست هایتان دارد مخصوصا اگر مخاطبینان مرد ها هستند از این فرصت استفاده کنید.

این بازه زمانی مناسب پست های آموزشی و ویدئو هایتان می باشد.