حتما شما هم جسته ‌و گریخته چیزهایی درمورد پلتفرم تیک‌تاک که این روزها دنیای نوجوانان را دگرگون کرده به گوشتان خورده ‌است. دنیای نوجوانان همیشه پر از راز و رمزهای مشکوک بوده و برای بزرگ‌ترها مجهول و عجیب ‌و غریب است. خنده‌ها و گریه‌های ناگهانی، صحبت‌های نامفهوم، خیال‌بافی های فانتزی و احساسات و افکار متناقض این‌ها گوشه‌ای از دنیای افراطی نوجوانی است.

اما چند سالی است که این احساسات متناقض در دنیای شبکه‌های مجازی سرعت دیوانه کننده‌ای به خود گرفته ‌است. ماجرا از این‌جا شروع می‌شود که نوجوانان امروزی خود را در دنیای متفاوتی می‌بینند و راهی برای بروز احساسات هیجانی خود پیدا کرده اند. می‌شود گفت تیک‌تاک دنیای متفاوتی برای جوانان خلق کرده و آن‌ها را به تسخیر خود درآورده است.

حالا این شبکه اجتماعی نوظهور همچون سیاره‌ای جدیدی است که در آن 15-14ساله‌ها از سلبریتی های هالیوودی شهرت بیشتری دارند. واقعاً در تیک‌تاک چه می‌گذرد و چه شد که به این‌جا رسید؟

در شبکه اجتماعی تیک‌تاک چه خبر است؟

تیک‌تاک شبکه اجتماعی چینی بسیار پرطرف‌دار که در امکان به‌اشتراک‌گذاری موزیک ویدیوهای 3 تا ۶۰ ثانیه‌ای غوغا به پا کرده‌ است. در چندین ماه اخیر ویدئو کلیپ‌های tiktok را در گوشه‌ کنار فضای مجازی به ‌خصوص اینستاگرام بیشتر مشاهده می‌کنیم. سروصدای این برنامه پرهیاهو تا جایی پیش رفته که عده‌ای شایعه جاسوسی بودن آن را گزارش داده اند.

با وجود خبرهای منفی انتشار یافته، این دنیای بیگانه همچنان با سرعت در میان کاربران جوان جولان داده و محبوبیت پیدا می‌کند. هر شخصی می‌تواند اپلیکیشن تیک‌تاک را روی گوشی‌های ios یا اندروید خود نصب کرده و به ‌سادگی از آن استفاده کند. در این برنامه مهیج می‌توان موزیک ویدئوهای کوتاه اما منحصربه‌فردی ایجاد کرده و با فیلترها و ایموجی های مختلف جذابیت آن را بیشتر کرد.

 برای خرید فالوور اینستاگرام کلیک کنید

این ویدئوهایی جذاب قابلیت اشتراک‌گذاری دارند.

هر آدمی در این سوشیال مدیا می‌تواند به تخیلاتش پروبال دهد و هرچه در ذهنش می‌گذرد در قالب ویدئو واقعی‌سازی کند. یکی از جذابیت‌های کاربرد پلتفرم تیک‌تاک این است که ویدئو های تولید شده شخصی را می‌توان در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام به اشتراک گذاشت. درحقیقت می‌توان گفت پلتفرم تیک‌تاک به رقیب سرسختی برای اینستاگرام تبدیل‌شده است.

به‌ همین‌ علت اینستاگرام هم قابلیت جدیدی به نام ریلز را اضافه کرده تا کاربران در همان فضای داخلی اینستاگرام ویدئو بسازند. شبکه اجتماعی تیک‌تاک به‌سرعت توانست خودش را هم ‌رده با رقبایی همچون یوتیوب، اسنپ چت، فیس‌بوک و….. مطرح کند. یکی از دلایل موفقیت تیک‌تاک فضای کاربری ساده آن است که هر کسی به‌راحتی می‌تواند از قابلیت‌های آن استفاده کند.

پلتفرم تیک تاک برای بازاریابی

همان‌طور که گفتیم این شبکه اجتماعی موسیقی محور است و به شما این امکان را می‌دهد تا روی ویدئوهای تان موسیقی‌های جذاب بگذارید و فضای جالب‌تری در ویدئو ایجاد کنید. این روزها شبکه اجتماعی تیک‌تاک از دیدگاه بازاریابی میان دیجیتال مارکترها بسیار مورد توجه قرار گرفته ‌است. اینفلوئنسرها هم طبق معمول در این پلتفرم مشغول کسب درآمد از تبلیغات هستند. اما سوال اینجاست که آیا واقعاً تیک‌تاک می‌تواند به‌عنوان رقیب برای اینستاگرام و سایر پلتفرم ها نقش ایفا کند؟

با وجود دنیای مجازی حال حاضر که اینفلوئنسر ها در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام مشغول معرفی برند لوازم آرایشی و مدل کیف و کفش و لباس شان هستند، پلتفرم تیک‌تاک دنیای منحصر به ‌فردی پیش روی کاربران قرار داده ‌است که اگر کمی خلاقانه رفتار کنند و ویدیوهای هوشمند بسازند با بازخورد چند برابری در تبلیغات را شاهد خواهند بود.

حالا که یک سال از زمان معرفی این برنامه کاربردی و جذاب می‌گذرد به نامی مشهور در تقابل با  برنامه‌ای مانند اینستاگرام تبدیل ‌شده است. پلتفرمی که درعین سادگی قابلیت‌های جالبی برای کاربران تنوع‌طلب اش مهیا کرده ‌است. شاید در نگاه اول فضای برنامه تیک‌تاک کمی آماتور به نظر برسد اما اگر کمی وقت بگذارید و در آن گشت ‌و گذار کنید، حتما نظرتان عوض می‌شود.

ایده‌ها و چالش‌هایی که در این اپلیکیشن مشاهده می‌کنید در هیچ جایی دیگر به چشم تان نمی‌خورد. شاید مسئله تبلیغات کسب ‌و کار در شبکه اجتماعی  tiktok نسبت ‌به پلتفرم‌های دیگر آن‌چنان پررنگ نباشد اما عده زیادی آینده درخشانی برای تبلیغات با سبک جدید برای آن متصور می‌شوند. دراین‌میان برنده‌ها بازاریاب‌های باهوشی هستند که با استفاده زیرکانه از قدرت اینفلوئنسر های محبوب تیک‌تاک درحال تبلیغ برند و موسیقی‌های متفاوت هستند.