بازاریابی در اینستاگرام : این روزها تب و تاب گشت ‌و گذار در صفحات اینستاگرام بیشتر از هر زمان دیگری داغ است. با بروز پاندمی کرونا و خانه ‌نشین شدن خیلی از اقشار فعال جامعه، در اینستاگرام بستری پربازدید فراهم ‌شده است که هر فردی را به سوی علایقش می‌کشاند. اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی حالا پا را فراتر نهاده و سایر رسانه‌ها مانند گوگل پلاس، توییتر، تلگرام و فرند فیت و… را پشت سر گذاشته ‌است.

پس منطقی است که این فضای باز تصویر محور جایگاه بسیار خوبی برای معرفی و شناخته شدن کسب ‌و کارها باشد. برخی از دلایل اصلی که بازاریابی در اینستاگرام را به موقعیتی مناسب برای افزایش فروش تبدیل کرده ‌است شامل موارد زیر است:

  • خوشبختانه تاکنون اینستاگرام در ایران فیلتر نشده‌است
  • کار کردن با این پلتفرم برای همه افراد جامعه راحت است
  • امکان به ‌اشتراک‌گذاری فیلم و عکس و کپشن بدون محدودیت
  • امکان معرفی برند تجاری به کمک رسانه‌های تصویری
  • بکارگیری روش‌های مدرن بازاریابی
  • امکان لینک شدن با فیس‌بوک و توییتر در اینستاگرام و جذب مخاطبان سایر شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام در چند سال گذشته رشد بسیار گسترده‌ای داشته ‌است و هر روز بر میزان محبوبیت آن و طرفدارانی که با اهداف مختلف به آن وارد می‌شوند افزوده می‌شود. این بستر آنلاین با مخاطبان فراوان نقش مهمی در شناساندن برندهای تجاری در زمینه‌های مختلف و بازاریابی آنها ایفا می‌کند. امروزه نه ‌تنها اشخاص و شرکت‌های خرد و دانش بنیان بلکه اصناف و سازمان‌های دولتی هم در این فضا فعالیت دارند.

بنابراین نقش بازاریابی در اینستاگرام و تبلیغات برندهای کوچک و بزرگ و ارتباط با مشتریان را نمی‌توان نادیده گرفت. صاحبان مشاغل به ‌سادگی با ایجاد یک اکانت کاربری و کمی چاشنی خلاقیت و طراحی پست‌های هوشمندانه می‌توانند سمت ‌و سوی بازار را به برند تجاری خود سوق دهند. به‌ خصوص پس‌ از شیوع کرونا و جمع شدن بعضی از مشاغل، اینستاگرام به جایگاه مناسبی برای فعالیت و کسب و کار تبدیل شد.

افراد با کمی صرف وقت و هزینه برای کسب فالوور های واقعی می‌توانند سود زیادی را عاید خود کنند.

 چرا بازاریابی در اینستاگرام مؤثر است؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که اقبال عموم به این شبکه اجتماعی را بیشتر کرده ‌است، عکس محور بودن آن و سهولت کاربرد است. این روزها تنبلی و بی‌حوصلگی در خواندن محتوای متنی و پیگیری مطالب نوشتاری به‌ وضوح قابل‌مشاهده است. افراد در اینستاگرام با راهنمایی عکس‌ها به ‌راحتی به هدف مورد نظرشان می‌رسند بدون این‌که نیاز باشد طوماری از نوشته‌ها را در مورد خدمات و محصول خاص بخوانند. محتوای اینستاگرام بر مبنای عکس و فیلم‌های جذاب و سرگرم‌کننده قرار دارد و صاحبان مشاغل با به‌ کارگیری خلاقیت، محتوای هدفشان را در قالب فیلم و عکس‌های خوب به مخاطب منتقل می‌کنند.

برای مشاوره و خرید فالوور اینستاگرام با کارشناسان ما تماس بگیرید

جلب احساسات مخاطب، ایجاد صمیمیت با مشتری و استفاده از تصاویر سرگرم‌کننده مهم‌ترین ابزارهای کاربردی در بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام است. با مواردی که گفته شد می‌توان به این جمع‌بندی رسید که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی کارآمد و موثر در تبلیغات برای کسب و کارهاست و تبلیغات کم ‌هزینه برای شناساندن برندهای تجاری و محصولات مهم‌ترین مزیت آن است.

 نکاتی برای موفقیت بازاریابی در اینستاگرام

* به بهترین شکل به تولید عکس‌ها و فیلم‌های جذاب برای معرفی خدمات و محصولات خود بپردازید

*بنری بسازید و صفحه توئیتر و فیس‌بوک و تلگرامتان را به اشتراک بگذارید

* سعی کنید تا جایی‌که امکان دارد از عکس‌های هیجان‌انگیز و با کیفیت استفاده کنید

* کپشن‌های جالب و کوتاه بنویسید تا مخاطب برای خرید محصولات شما ترغیب شود

* پیج های مرتبط و مخاطبان اصلی‌تان را در اینستاگرام فالو کرده و پست‌های آن‌ها را لایک کنید

* از لوگوی خلاقانه شرکت برای پروفایل اینستاگرام استفاده کنید

* اگر سایت فروش دارید لینک آن را در بیوی پروفایل قرار دهید

* اطلاعات بیو پروفایل را طراحی کرده و از جملات انگیزشی استفاده کنید

* با مشتریان ارتباط صمیمانه برقرار کنید پاسخ کامنت‌های آن را تا حد امکان بدهید و پست‌های آن‌ها را لایک کنید و اگر فرصت دارید کامنت بگذارید

* از مشتریانتان بخواهید همراه با محصولی که از شما خریداری کرده اند عکس بگیرند و شما تصاویر را در صفحه خود به اشتراک بگذارید. این اتفاق اعتماد بیشتری برای مشتریان ایجاد می‌کند و مشتریان سابق هم حس بهتری به برند شما پیدا می‌کنند

* برای اینکه در فضای اینستاگرام بین رقبای کاری تان شناخته شوید باید هر روز برای تولید محتوای جذاب و سرگرم کننده برنامه ریزی کنید