مسلماً شما هم روزانه با پیج های رنگ ‌و وارنگ در اینستاگرام مواجه می‌شوید که نمی‌توانید میزان اعتبار آن‌ها را تشخیص دهید. با اینکه زمینه کاری پیج را می‌پسندید اما در تشخیص فالوور واقعی اینستاگرام و اعتماد به این پیچ‌ ها دچار تردید می‌شوید. ممکن است قصد تبلیغ دادن به آن پیج ‌بخصوص را دارید اما اطمینان کافی ندارید که دنبال کنندگان آن افراد معمولی و مخاطبان اینستاگرام هستند.

به دلیل اینکه در سالهای اخیر رقابت تنگاتنگی در بازار فروش اینستاگرام ایجاد شده است خیلی از پیج ها برای شناخته شدن از روش های مختلف خرید فالوور استفاده می کنند. در این میان برخی از پیج ها برای جلب توجه مخاطبان از فالوورهای فیک استفاده می کنند.

هنگامی که فردی با قصد خرید وارد پیجی می شود اول باید به پیج اعتماد کند تا بتواند خرید انجام دهد. پس اولین چیزی که می بیند میزان دنبال کنندگان پیج مورد نظر خواهد بود. برای خرید کردن از یک پیج مشخص ابتدا باید از میزان اعتبار آن آگاه شوید که یکی از راهکارهای آن تشخیص واقعی بودن دنبال کنندگان پیج است.

 چگونه تفاوت فالوور واقعی و فیک را بدانیم؟

در این فرصت کوتاه می‌خواهیم روش‌هایی برای تشخیص فالوور واقعی اینستاگرام را با شما درمیان بگذاریم که با بررسی هر کدام از آن موارد می‌توانید تفاوت فالوور های فیک و واقعی را تشخیص دهید. فرض کنید وارد پیچی می‌شوید که تنها 25 پست دارد پست آخرش هم مربوط به ‌سال گذشته ‌است با این‌حال 200k فالوور دارد. خب مسلماً چنین چیزی با عقل جور در نمی‌آید و اولین موردی که به ذهن خطور می‌کند این است که فالوور های پیج فیک باشد.

بررسی فالوورهای پیج

به بخش فالوورهای پیج موردنظر وارد شوید و از نظر ظاهری آن‌ها را بررسی کنید. اگر تعداد زیادی از آن‌ها عکس پروفایل عجیب ‌و غریب دارند و فالوور خارجی و عربی هستند، طبیعی است که اطمینان پیدا کنید تعداد زیادی از فالوورهای آن فیک است. یا مثلاً اگر تعداد زیادی اکانت را مشاهده کردید که عکس پروفایل ندارند یا وقتی پیج این افراد مشکوک را باز می‌کنید تعداد فالوورها و فالو ئینگ ‌های آن همخوانی ندارد، باید به اعتبار پیج شک کنید.

برای نمونه 100 فالوور دارد اما  5000 فالوئینگ! شکی نیست که این پیج با فالوورهای فیک کارش را پیش می‌برد.

مشاهده کامنت‌های پیج

یک راه خوب دیگر برای شناخت فالوورهای واقعی، مشاهده کامنت هایی است که زیر پست‌های پیج مورد نظر قرار می‌گیرد. دقت کنید ببینید چه افرادی با چه اکانت هایی کامنت فرستاده اند. مانند روش قبلی می‌توانید از تصویر پروفایل، تضاد بین فالوور و فالوئینگ و آیدی عجیبشان به فیک بودن آن‌ها پی ببرید.

درضمن به محتوای کامنت‌ها توجه کنید اگر عبارت‌های کوتاهی مانند بسیار خوب، لایک، عالی و از این قبیل بود باید به واقعی بودن کامنت‌ها شک کنید.

 بررسی ثبت لایک و کامنت

اگر شناسایی اعتبار پیج برایتان خیلی مهم است می‌توانید آن را چند روز فالو داشته باشید و زیر نظر بگیرید. پیجی که به ‌طور طبیعی فعالیت می‌کند باید پست‌های منظم و بروز داشته باشد. وقتی پستی قرار داده شد منتظر بمانید و ببینید که لایکها و کامنتها به چه نحوی اضافه می‌شوند. اگر این روند خیلی سریع انجام شد و به ‌طور ناگهانی تعداد فراوانی لایک و کامنت مشاهده کردید یا به طور عکس در طول یک ساعت به ‌ندرت لایک و کامنت ثبت شد، این پیج مشکوک به داشتن فالوورهای فیک است.

یکی دیگر از موارد شک ‌برانگیز این است که در مدت 15 دقیقه 100 کامنت اضافه شود اما پس ‌از آن به ‌جز چند مورد محدود کامنت خاصی ارسال نشده باشد. با بررسی مواردی که گفته شد تا 90 درصد می‌توانید به فیک یا واقعی بودن فالوورهای پیج مورد نظرتان پی ببرید. این را در نظر داشته باشید که برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام راهی جز کاربرد ربات اینستاگرام نیست.

نکته پایانی

البته تشخیص فالوور واقعی اینستاگرام بطور عادی کار چندان سختی نیست همین‌که چند روز عملکرد پیج، نوع پست‌ها و بازخورد فالوورها را تحت نظر بگیرید می‌توانید از روی کامنت‌ها و متنی که مخاطبان می‌نویسند به واقعی بودن یا نبودن افراد پی ببرید. اگر می‌خواهید تشخیص دهید دنبال کنندگان یک پیج تقلبی هستند یا واقعی، یکی از مسیرهای اصلی توجه به میزان فعالیت آن‌هاست چرا که مهم‌ترین تفاوت فالوور های واقعی و تقلبی میزان مشارکت است. فالوور های واقعی لایک و کامنت‌های متنی می‌گذارند اما فالوورهای فیک فعالیتی ندارند و لایک و کامنت قرار نمی‌دهند.